کد خبر: ۱۶۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۸ - 25 December 2019
 
 بانکداری ایرانی  استاندار سمنان از عدم تامین اعتبار برخی پروژه‌ها به عنوان جدی‌ترین دغدغه مهم پیمانکاران در شرایط فعلی نام برد.

علیرضا آشناگر در نشست پیگیری مشکلات پیمانکاران استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان با اشاره به مشکلات پیمانکاران پروژه‌های عمرانی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان خواست: در چارچوب اختیارات قانونی خود و با در نظرداشت اولویت‌ها در جهت رفع مشکلات پیمانکاران عمرانی فعال در این استان گام بردارند.

این مقام ارشد اجرایی اظهار کرد: یکی از مشکلات پیمانکاران باتوجه به فشارهای اقتصادی، مشخص نبودن زمان تخصیص اعتبارها است و مسوولان استان باید به‌طور مستمر در چارچوب قوانین تلاش کنند تا مشکلات این بخش مرتفع شود.

وی از با اشاره به برخی نواقص قانونی در این بخش خاطرنشان کرد: این نواقص قانونی به زیان پیمانکاران انجامیده لذا انتظار می‌رود که دولت با همکاری مجلس برای رفع نواقص احتمالی و اصلاح این قوانین تلاش کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه راهکارهای مختلفی برای رفع مشکلات تامین اجتماعی و دیگر مشکلات پیمکانکاران وجود دارد از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در حدتوان برای رفع دغدغه فعالان اقتصادی و خصوصا پیمانکاران تلاش کنند.

آشناگر گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی و به اتمام نرسیدن طرح‌های عمرانی در زمان مشخص، مشکلات پیمانکاران تشدید می‌شود و باید در این شرایط دستگاه‌های‌اجرایی مانند تامین اجتماعی برای رفع مشکلات این فعالان اقتصاد بیشتر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه نباید حق پیمانکار ضایع شود تصریح کرد: پیمانکاران استان می‌توانند مشکلاتی که در مسیر فعالیت‌شان ایجاد می‌شود را در چارچوب قانون به معاونت عمرانی استانداری سمنان اطلاع دهند  تا از طریق این معاونت پیگیری شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه در شرایطی که فشارهای خارجی بر کشور حاکم است تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به حمایت همه‌جانبه از فعالان اقتصادی به ویژه پیمانکاران عمرانی هستند خاطرنشان کرد: گرفتاری‌های پیمانکاران عمرانی باید با اتخاذ تصمیم‌های اصولی با در نظر گرفتن مشکلات این فعالان اقتصادی با هدف رونق کسب و کار برطرف شود.

استاندار سمنان همچنین از تامین اجتماعی استان خواست در حدتوان برای مشکلات پیمکانکاران عمرانی تلاش کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استاندار آشناگر در حاشیه این دیدار نیز به خبرنگاران گفت: دستگاه‌های اجرایی برای دریافت مطالبه و اجرایی رویکردهای اداری نباید به فکر مچ‌گیری از پیمانکاران‌عمرانی و دیگر فعالان اقتصادی باشند

وی افزود: شنیدن مشکلات پیمانکاران برای تصمیم‌گیری بسیار مفید است و برای دغدغه‌های‌ بیان شده راهکارهای اصولی از سوی دستگاه‌های اجرایی اندیشیده شود.

استاندار بر لزوم استمرار نشست‌های از این دست تاکید و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با توجه به شرایط امروز جلسه بررسی مشکلات پیمانکاران‌عمرانی استان سالانه دو مرتبه با ریاست استاندار برگزار شود.

آشناگر تصریح کرد: مشکلاتی که از سوی پیمانکاران بیان شد به صورت مصوبه پیگیری شود و در این شرایط باید همه دستگاه‌های اجرایی به فعالان اقتصادی کمک کنند.

این مقام ارشد اجرایی وعده داد: مشکلات پیمانکاران فعال در این استان را از مجاری قانونی پیگیری کند.

ایسنا/سمنان
برچسب ها: سمنان ، پیمانکاران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: