کد خبر: ۱۶۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۸ - 24 December 2019
 
 بانکداری ایرانی پس از این که با تهدیدات تحریمی آمریکا، شرکت سوئیسی آلمانی آلسیز تصمیم گرفت فعالیت در پروژه خط‌لوله گاز نورد استریم ۲ را متوقف کند، روسیه اعلام کرد با تمامی چالش‌ها،این پروژه را تکمیل می‌کند.

به گزارش  مهر به نقل از راشاتودی، پس از اینکه به دنبال تهدیدات تحریمی آمریکا، شرکت سوئیسی آلمانی آلسیز تصمیم گرفت فعالیت در پروژه خط‌لوله گاز نورد استریم ۲ را متوقف کند، روسیه اعلام کرد که علی‌رغم تمامی چالش‌ها این پروژه را تکمیل خواهد کرد.

گزارشات حاکی از این است که در آخر هفته اخیر (شنبه و یکشنبه) این شرکت مهندسی کشتی‌های خود را از پروژه لوله‌گذاری در آخرین بخش نورد استریم ۲ بیرون کشیده است. این خروج از پروژه پس از آن اتفاق افتاد که رئیس‌جمهور آمریکا، دوناد ترامپ، با امضای لایحه امنیت ملی ۲۰۲۰ آمریکا و تبدیل آن به قانون، تحریم‌های سختی را برای پیمانکاران خارجی مشارکت‌کننده در پروژه نورد استریم ۲ تعیین کرد.

در صورتی که آلسیز تصمیم بگیر به طور کلی از پروژه نورد استریم ۲ خارج شود، روسیه (برای نمونه شرکت روسی ام‌آرتی‌اس) دارای کشتی‌هایی تخصصی است که می‌توانند برای انجام عملیات لوله‌گذاری در اعماق دریا جایگزین کشتی‌های آلسیز شوند. اما این کار و پروسه اخذ مجوزهای لازم برای کشتی‌های روسی، باعث به تعویق افتادن افتتاح این خط لوله خواهد شد. همچنین برخی کشتی‌های دیگر شرکت‌های روسی (برای نمونه کشتی آکادمیک چرسکی شرکت گازپروم) که دارای مجوزهای لازم هم هستند، در مسافت دوری از این پروژه به سر می‌برند و برای رسیدن به آن حداقل ۲ ماه زمان لازم دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: