کد خبر: ۱۶۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۸ - 24 December 2019
نتیجه عملکرد بانک صادارت در قبال بازنشستگان در5سال گذشته؛
بانکداری ایرانی - بانک صادارت در روزهای اخیر به دلیل خدماتی که به بازنشستگان کشوری اعطا کرد، مورد تقدیر معاون رییس جمهور قرار گرفت.

بانکداری ایرانی -   بانک صادارت در روزهای اخیر به دلیل خدماتی که به بازنشستگان کشوری اعطا کرد، مورد تقدیر معاون رییس جمهور قرار گرفت.
 
به گزارش بانکداری ایرانی  ، اقدامات بانک صادرات در قبال بازنشستگان کشوری، همواره مورد تایید معاونان رییس جمهور، وزیر کار، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و دیگر ارکان وابسته بوده است؛ چرا که از سال 92 که این طرح‌ها با عزم جدی مدیران بانک صادرات پیگیری شد تا کنون بیش از بیش از صدها هزار بازنشسته از وام ضروری و دیگر خدمات بانک صادرات بهره بردند.
 
بر اساس این گزارش، در پنج سال گذشته ، اولین خبر مهم  در این زمینه در مهر 93 منتشر شد که طی آن مقرر شد، پرداخت وام ضروری به ٢٠٠ هزار بازنشسته از اول آبان 93 ماه به میزان ٢ میلیون تومان و اقساط ٣٦ ماهه و با کارمزد ٤ درصد توسط بانک صادرات ایران آغاز شود. این رویه آغاز و چنان خوب پیش رفت که دوسال بعد و در مهر 95  مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: «بانک صادرات ايران با پرداخت تسهيلات به بيش از ٢٥٠ هزار بازنشسته نقش بسزايي در تامين رفاه و اين قشر دارد و در زمينه ارايه خدمات و تسهيلات به بازنشستگان كشوري عملكرد مطلوب و قابل تقديري داشته است.» و در همان سال بانک صادرات مجددا اعلام کرد که  به ٢٥٠ هزار بازنشسته کشوری تسهیلات پرداخت می کند
 
بنابراین ، با انجام فرایندها از اول دی ماه 95 پرداخت بیش  ٧ هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال  تسهیلات قرض الحسنه به ٢٥٠ هزار بازنشستگان آغاز شد. این تسهیلات در راستای انجام تکالیف اجتماعی و ایجاد رونق اقتصادی بیشتر، پرداخت این میزان تسهیلات قرض الحسنه را در دستور کار قرارداده است. در واقع ، تسهیلات اعطایی با رشد چشمگیری از مبلغ یک هزار میلیارد ریال در سال های قبل به هفت هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال در سال جاری افزایش و همچنین رقم تسهیلات نیز از ٢٠ میلیون ریال به ٣٠ میلیون ریال افزایش یافت.
 
این رویه در سال 96 هم پیگیری شد  و بانک صادرات ایران در راستای تحقق رسالت های اجتماعی خود هشتمین مرحله وام ضروری بازنشستگان کشوری را هم پرداخت کرد و در همین سال امضای تفاهمنامه‌ 12 هزار میلیارد ریالی وام قرض‌الحسنه بین بانک صادرات ایران و صندوق بازنشستگی کشوری در اولین کنگره مجمع عالی کانون‌های بازنشستگی کشوری امضا شد.
 
نکته جالب توجه اینکه تعداد بازنشسته ای که  تحت پوشش این تفاهم نامه قرار می گرفت 300 هزار نفر بودند که در نتیجه سالنه 50 هزار نفر به افراد گیرنده این تسهیلات افزوده شده است. 
 
از طرف دیگر در کنار این تفاهم نامه، بانک صادرات با دیگر نهادهای مربوط به بازنشستگان کشوری قرار و تفاهم نامه امضا کرده است. به عنوان نمونه در آذر 96 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی مراسمی اعلام کرد که وام ضروری بازنشستگان کشوری با اولویت اعطای وام به ٤٥٠٠ بازنشسته مناطق زلزله زده غرب کشور توسط بانک صادرات ایران پرداخت می شود همچنین در سال 97 اعلام شد که بانک صاردات مبلغ  27 هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه بانک صادرات ایران به بازنشستگان کشوری پرداخت کرده است.
 
نتیجه این اقدامات که تا امروز ادامه دارد این بود که رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل بانک صادرات ایران از حضور مؤثر این بانک در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی و ارائه خدمات به بازنشستگان کشوری قدردانی کرد.
 
در نامه محمد باقر نوبخت خطاب به حجت‌اله صیدی آمده است:  «حضور مؤثر بانک صادرات ایران در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی، به ویژه سرعت عمل در ارائه خدمات به بازنشستگان  محترم کشوری قابل تقدیر است. بدین‌وسیله مراتب سپاس و تقدیر خود را نسبت به جنابعالی و همکاران محترم اظهار داشته و از خداوند بزرگ توفیق روزافزون شما و همکاران ارجمند آن بانک را در ارائه خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت می نمایم»
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: