کد خبر: ۱۶۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - 16 December 2019
بانکداری ایرانی - رئیس سازمان هواپیمای کشوری اعلام کرد که توانمندی بسیار بالایی در حوزه صنعت هوانوردی در کشور وجود دارد و هم اکنون قطعات حساس موتور هواپیما را هم در داخل می‌توانیم بسازیم.

به گزارش ایسنا، علی عابد زاده در نشست خبری در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل اظهار کرد:  مشکل سوخت رسانی برای هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های  کشورهای اروپایی همچنان وجود دارد اما سعی می‌کنیم با استفاده از روش‌هایی مانند سوخت رسانی در ترکیه این مشکل را برطرف کنیم. همچنین در حال تلاش و مذاکره هستیم تا این فشار را از روی شرکت‌های هواپیمای ایران برداریم یا به حداقل برسانیم.

وی همچنین افزود: در زمینه تحریم‌های صورت گرفته برخی کشورهای اروپایی مکاتباتی با ما داشتند و اعلام کردند که ایجاد این محدودیت‌ها برای ایرلاین‌های ایرانی دلیل سیاسی دارد نه تکنیکی و فنی و در واقع آنها خودشان به این مسئله معترف شدند. همچنین اعتراض خود را به صورت کتبی و شفاهی به ایکائو  و یکصد عضو آن اعلام کردیم و وزارت امور خارجه در این زمینه کمک بسیاری به ما کرده است اما ابرقدرت‌ها با استفاده از روابط خود کارشکنی می‌کنند و باعث می‌شود تا سازمان‌های مانند ایکائو نتواند از حقوق ما دفاع کنند.

تدوین دستور العمل برای فعالیت‌های پهپادی در ایران

رئیس سازمان هواپیمای کشوری  در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا فعالیت‌های پهپادی در ایران بدون مجوز از سوی شما صورت می‌گیرد یا خیر گفت: در خصوص پهپادها باید گفت این صنعت و تکنولوژی نو در دنیا اثرگذاری خوبی داشته و با توجه به جدید بودن این مسئله در حال تدوین دستور العمل برای ساماندهی فعالیت پهپادها  و ریزپرنده‌ها هستیم تا فعالیت آنها با نظارت سازمان هواپیمایی صورت گیرد اما هم اکنون بسیاری از مراکز و دستگاه‌ها چنین فعالیت‌های دارند که باید از سازمان مجوز دریافت کنند.

عابدزاده همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده خودش به عنوان رئیس سازمان هواپیمای کشوری در خصوص سانحه هواپیمای تهران- یاسوج اظهار کرد: در همان زمان سازمان هواپیمایی کشوری گزارش نهایی خود را در این زمینه به نهادهای ذی‌ربط داده است اما گزارشی که اخیرا به دادسرا و دادگاه ارسال شده هیچ گونه سنخیتی و تطابقی با گزارشی که ما دادیم ندارد.

وی ادامه داد: اخیرا پس از انتقال این پرونده از دادسرا به دادگاه، قاضی حکم داد که این پرونده مجددا به خاطر نقص‌های که دارد به دادسرا برگردانده شود و همین مسئله نشان می دهد که در روند تحقیقات در دادسرا اشتباهاتی رخ داده است.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری همچنین در خصوص پرونده‌اش در زمان مسئولیت او در شرکت هواپیمایی آسمان اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: هیچ پرونده‌ای در این زمینه ندارم و تا پایان دوره مسئولیتم از حقوق همه کسانی که در این صنعت هستند  دفاع خواهم کرد.

وی همچنین به توان بالای فنی محققان و پژوهشگران دانشگاهی در این زمینه اشاره کرد و گفت: گرچه در دنیا محدود کشورهای هستند که رابطه بین دانشگاه و صنعتشان به خوبی برقرار است و در ایران همچنان نیاز به بهبود و تقویت این تعامل داریم اما شرکت‌های دانش بنیان بسیاری هستند که قطعات هواپیما را حتی قطعات حساس مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری هواپیما را طراحی می‌کنند و به سازندگان تحویل می‌دهند و ما در کشور توانایی آن را داریم. همچنین چند شرکت دیگر در حال دریافت مجوز از سازمان هواپیمای کشوری هستند که با شروع فعالیت آنها تحولات بزرگی در این صنعت را شاهد خواهیم بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: