کد خبر: ۱۶۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - 15 December 2019
بانکداری ایرانی - به گفته مدیر جهاد کشاورزی ریگان وجود بیش از ۲هزار هکتار باغات مرکبات در بخش گنبکی این شهرستان راه اندازی مراکز بسته بندی در منطقه را ضروری ساخته است .

حمید فرامرزی روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا با اشاره به آغاز فصل برداشت مرکبات این منطقه پیش بینی کرد ، به دلیل شرایط آب و هوایی امسال رشد ۱۰درصدی مرکبات را شاهد باشیم .

وی همچنین  پیش بینی کرد که  امسال بیش از ۲۰هزار تن محصول از باغات مرکبات این بخش برداشت  و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود .

مدیر جهاد کشاورزی ریگان عنوان کرد: مرکبات بخش گنبکی به دلیل کیفیت بالای محصول در شرایطی تولید می شود که به صورت فله ای به بازار عرضه می شود .
فرامرزی اظهار داشت : با توجه به شرایط منطقه  می طلبد مکانهای بسته بندی و درجه بندی محصول در شهرستان با برند خاص صورت گیرد .

وی با اشاره به اینکه پیش خرید این مرکبات توسط دلال ها موجب می گردد که سود مناسبی برای باغداران منطقه عاید نشود تاکید کرد : با راه اندازی مراکز بسته بندی دست واسطه ها ودلالان کوتاه خواهد شد .

بخشدار گنبکی هم به اشتغالزایی فصلی به عنوان یکی از مزیت های این باغات اشاره کرد و  بیان داشت : همزمان با آعاز برداشت مرکبات صدها نفر در باغات مرکبات مشغول به کار خواهند شد .
علیرضا جاویدان افزود :به دلیل بازارپسندی محصول مرکبات بخش گنبکی نیز بهاستانهای همجوار و نیز خارج از کشور صادر می شود.
 برداشت مرکبات از آذر ماه در بخش گنبکی اغاز و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

ریگان تا مرکز استان ۲۸۵کیلومتر فاصله دارد.
برچسب ها: ریگان ، مرکبات ، بسته بندی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: