کد خبر: ۱۶۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - 14 December 2019
باباپور در خصوص آمار تراکنش های غیرحضوری گفت: کانال‌های بانکداری مدرن که در اختیار مشتریان قرار داده شده ‌است مانند اینترنت بانک، همراه بانک، خودپرداز و... 96.7 درصد تراکنش‌ها را شامل شده و این تراکنش ها خارج از شعب بانک ایران زمین انجام می‌شود و کمتر از سه ونیم درصد از تراکنش‌ها مربوط به تراکنش های حضوری داخل شعب میباشد.

 بانکداری ایرانی -  «مدیریت بانکداری مدرن» در بانک ایران زمین در خصوص مدیریت زیرمجموعه خود گفت:  مدیریت بانکداری مدرن مسولیت برنامه ریزی و اجرا و پشتیبانی تمامی درخواست های مشتریان در حوزه بانکداری الکترونیک را در بانک بعهده دارد. این امور به دوبخش تقسیم میشود بخش اول: حوزه پذیرندگی کارت شامل کانالهای خودپرداز،کش لس ، وی تی ام، سی ار اس ،اینترنت بانک، نرم افزارهای موبایلی و مدیریت حساب‌های حوزه پذیرندگان (دارندگان دستگاه کارتخوان) میباشدو  بخش دوم: امور مربوط به حوزه صادرکنندگی کارت شامل تمامی کارتهای بانکی قابل صدور در سیستم بانک کشور میباشد. به طور کلی مدیریت این سرویس ها  و خدمات پشتیبانی و نکهداری مورد نیاز آن با  مدیریت بانکداری مدرن بانک میباشد.
 
اصغر باباپور با اشاره به اینکه  استراتژی و هدفگذاری بانک ایران زمین  برای سال 1400 تبدیل شدن به بانک دیجیتال در عرصه بانکداری کشور میباشد برنامه‌های «مدیریت بانکداری مدرن» را اینگونه تشریح کرد: بانک ایران زمین یک هدف‌گذاری استراتژیک برای سال 1400 کرده که در سیستم بانکی این طرح به «بانکداری دیجیتال» یا «پلتفورم باز»  معروف است. 
 
این هدف‌گذاری  از سه سال گذشته آغاز شده و بر اساس همین استراتژی بانک ایران زمین از تمام ظرفیت خود برای گذار از روش‌های سنتی به روش‌های دیجیتالی استفاده میکند، لذا با این  رویکرد تمامی فعالیت های بانک با این هدفگذاری خود را هماهنگ میکنند. در بخش  «مدیریت بانکداری مدرن»  تمامی اقدامات بر همین  اساس هدف گذاری‌ شده است . به عبارت دیگر  تمام کارهایی که در این حوزه مدیریت انجام می‌شود با محوریت بانکداری دیجیتال به مشتریان فرایند ها باز تعریف و سازماندهی میشود. 
 
این کارشناس ارشد در حوزه بانکداری و پرداخت کشور در ادامه افزود: با توجه به نقشی که فینتک ها در حوزه بانکداری دیجیتال و استفاده از پلتفرم های باز دارند بانک ایران زمین نیز در تقویت و توسعه ظرفیت ارایه سرویس های پرداخت در بخشهای نوظهور بازار و استفاده از ظرفیت های پاسخ داده نشده بازار ، دو شرکت زیر مجموعه  بانک اقدام به اخذ  مجوز «پرداخت‌یاری» نموده اند که به ترتیب:  شرکت سابین تجارت آریا و شرکت پدیسار انفورماتیک میباشد. این دو شرکت به عنوان شرکت های  که در حوزه پرداخت و پرداخت یاری ارایه خدمت مینمایند فعالیت خواهند داشت. 
 
باباپور در خصوص آمار تراکنش های  غیرحضوری که در خارج از شعب و با استفاده از کانالهای بانکداری مدرن در بانک ایران زمین انجام میشود به خبرنگار بانکداری ایرانی گفت: کانال‌های بانکداری مدرن که در اختیار مشتریان قرار داده شده ‌است مانند اینترنت بانک، همراه بانک، خودپرداز و...  96.7 درصد تراکنش‌ها را شامل شده و این تراکنش ها خارج از شعب بانک ایران زمین انجام می‌شود و کمتر از سه ونیم  درصد از تراکنش‌ها مربوط به تراکنش های حضوری داخل شعب میباشد. 
 
 این درصد بیانگر تغییر رویکرد شعب در اینده نزدیک در نحوه مواجهه با مشتریان خواهد بود ونقشی که شعب در ارایه خدمات در اینده صنعت بانکداری خواهند داشت و از طرف دیگر این درصد لزوم اهمیت ثبات و قابل اتکا بودن خدمات و کانال‌های ارتباطی بانک ایران زمین بیش از پیش نمایان تر میکند. 
 
مدیربانکداری مدرن بانک ایران زمین در خصوص برنامه ریزی بانک برای رسیدن به هدف خود در بانکداری دیجیتال گفت. بانک ایران زمین با هدف تکمیل زنجیره خدمات ارزش خود به مشتریان و مدیریت یکپارچه برنا مه های بانک و نظارت بر اجرای برنامه های شرکتهای زیر مجموعه شرکت هولدینگ فن اوری اطلاعات خود را با نام شرکت جهان ارقام پارس «چامپ» تاسیس و نظارت بر شرکتهای فن آوری اطلاعات خود را به این هولدینگ واگذار کرده است.
 
 زیرمجموعه این شرکت پنج شرکت سابین تجارت، پدیسار انفورماتیک، شرکت مرکز نوآوری که نقش کلیدی در حوزه نوآوری دارد، شرکت فرزانگان که در حوزه مخابرات فعالیت می‌کند و شرکت آرین تل است که در بخش های ماهواره‌ای فعالیت می‌کند. 
 
در مجموع این پنج شرکت با هدف‌گذاری و تجمیع سیاست‌های بانکی زیرمجموعه هلدینگ قرار گرفته است. این رخدادها با این سیاست انجام می‌شود که رویکردها بر اساس پلتفورم بانکداری باز برنامه ریزی و اجرا گردد تا تمام محصولات و خدمات، وسرویس‌ها در یک پلتفرومی ارائه ‌شود تا فین‌تک‌ها و دیگر مشتریان از آن استفاده کنند. 
 
بابا پور در خصوص چالش‌های اصلی بانکداری دیجیتال گفت: بانکداری دیجیتال یک مفهوم، یک نگاه و یک رویکرد جدید به بانکداری است در بانکداری سنتی طراحی محصول ، در داخل بانک انجام می‌شود که بر اساس نیازمندی‌های مشتریان این نیازها طراحی می‌شود. در بانکداری دیجیتال محصول را بانک تعریف نمی‌کند بانک سرویس ارایه می‌دهد و از این سرویس‌ها گروه‌های مختلف استفاده کرده  و محصولاتی جدید متناسب با نیاز مشتریان تولید می‌کنند تا مشتریان از آنها بهره گیرند. در واقع فرایندها توسعه محصول در بیرون از سازمان شکل می‌گیرد. به عنوان مثال شرکتی با چندین هزار مشتری مربوط به خود نیازمند ارایه خدمات بانکی به مشتریان خود است که بر اساس بانکداری دیجیتال بانک سرویس های خود را بر روی پلتفرم باز قرارداده و شرکتها و فین تک ها میتوانند از این سرویس های بانکی برای مشتریان خود استفاده کنند. 
 
نقش شعب هم در بانکداری دیجیتال نقش متفاوت و کارکردی است در بانکداری دیجیتال ما سراغ مشتری می‌رویم یعنی شعبه‌ها نقش کارکردی آنها ارائه خدمات برای مشتریان در محل مورد نظر مشتریان است و اگر بحث  امضای دیجیتالی هم تکمیل شود دیگر مشتری نیازی به مراجعه حضوری به شعب ندارند و همه کارها به صورت غیر حضوری با استفاده از کانال های بانک انجام خواهد شد.
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: