کد خبر: ۱۶۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - 12 December 2019
بانکداری ایرانی - ـ مدیرعامل بیمه دی در واکنش به اعلام رای دیوان عالی کشور گفت: این رای به شدت می تواند آسیب جدی به شرکت های بیمه بزند، واقعیت این است صورتهای مالی آن سالها بسته شده بعضی هم ممکن است سود تقسیم کرده باشند؛ نکته مهم تر شرکت های بیمه بابت این پوشش حق بیمه ای هم دریافت نکرده اند.

بانکداری ایرانی - ـ مدیر عامل شرکت بیمه دی وضعیت قرارداد بیمه درمان تکمیلی ایثارگران را تشریح کرد.
 
به گزارش بانکداری ایرانی ، «محمدرضا کشاورز» در جمع خبرنگاران گفت: با توجه ریسک بالای قرارداد بیمه درمان  تکمیلی  ایثارگران؛ شرکت های بیمه ای رغبت چندانی به شرکت در مناقصه ندارند و بسیاری هم شرایط و امکانات لازم را برای اجرای این قرارداد ندارند ولی بیمه دی علاوه بر داشتن امکانات فنی لازم؛ تجربه کافی هم در این مورد دارد که باعث رضایت بنیاد شهید و همچنین رئیس کل بانک مرکزی از اجرای این قرارداد شده است.
 
وی ادامه داد: در کشور یک قانون وجود دارد تحت عنوان قانون جامع ایثارگری و تنها قرارداد بیمه درمان تکمیلی در کشور که به موجب یک قانون منعقد می شود بیمه درمان تکمیلی حوزه ایثارگران کشور است. در این قانون در ماده ۱۲ و۱۳ موضوع خدمات درمانی تکمیلی ایثارگران اشاره شده و حدود خدمات در ماده ۱۲ مشخص شده و در ماده ۱۳ نیز نحوه تامین اعتبار این قرارداد مشخص شده است.
 
کشاورز افزود: در این قانون سه ضلع مشخص  شده، دولت که وظیفه تامین منابع دارد، بنیاد شهید به عنوان بیمه گذار که وظیفه برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد را دارد و ضلع سوم شرکت بیمه گر که وظیفه ارائه خدمات را به بیمه شدگان را برعهده دارد.
 
وی تاکید کرد: شرکت بیمه گر بعد از برنده شدن در مناقصه و انعقاد قرارداد باید کارهای بیمه گری انجام دهد. با توجه به وجود یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده در این قرارداد بسترهای لازم برای ارائه خدمات فراهم شده است.
 
مدیرعامل شرکت بیمه دی در ادامه درباره این قرارداد توضیح داد: بیمه درمان تکمیلی یک قرارداد بدون فرانشیز و بدون سقف است با بیشترین سطح پوشش بیمه ای که توجه ویژه ای به شرایط خاص بیمه شدگان دارد. بیشترین نارضایتی که از سوی بیمه شدگان مطرح می شود عمدتا برای دریافت پول است که علت اصلی پرداخت نشدن حق بیمه از سوی بیمه گذار است که بیمه گر را در تنگنای مالی قرارداد است، در حال حاضر بیمه دی نزدیک به دو هزار میلیارد تومان از بنیاد شهید  طلبکار است.
 
 کشاورز افزود: با توجه به این میزان طلب، بیمه دی در شش هزار مرکز درمانی به بیمه شدگان خدمات ارائه می دهد در صورتی که طبق قانون بیمه گری تعهدات بیمه گذار مقدم بر بیمه گر است و ارائه خدمات منوط به پرداخت حق بیمه است.
 
کشاورز در پاسخ به سوال خبرنگار بانکداری ایرانی در خصوص مناقصه بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید گفت در این مناقصه چهار شرکت بیمه ای شرکت کردند که دو شرکت دانا و دی تا مراحل پایانی حضور داشتند که نهایتا بیمه دی برنده مناقصه شد.
 
مدیرعامل بیمه دی در واکنش به اعلام رای دیوان عالی کشور در خصوص پرداخت خسارت به رانندگان مربوط به بیمه نامه های شخص ثالث صادره بین سال 90 تا 95 گفت: این رای به شدت می تواند آسیب جدی به شرکت های بیمه بزند، واقعیت این است صورتهای مالی آن سالها بسته شده بعضی هم ممکن است سود تقسیم کرده باشند؛ نکته مهم تر شرکت های بیمه بابت این پوشش حق بیمه ای هم دریافت نکرده اند.
 
وی ادامه داد: عملا این رای با افزایش نفوذ بیمه منافات دارد و امیدواریم یک سازوکار مشخص برای حل این معضل در صنعت بیمه پیدا شود.
 
مدیرعامل بیمه دی در پاسخ به این پرسش که بسیاری پوشش حوادث راننده را در آن سالها ممکن است خریداری نکرده باشند گفت: برداشت کلی از این رای این است همه رانندگان مشمول این رای شده اند.
 
کشاورز ادامه داد: در ٨ ماهه اول امسال، معادل ٣٥٠ میلیارد تومان پرتفوی، بدون در نظر گرفتن قرارداد بنیاد شهید اخذ شده و درصدد هستیم تا این میزان را تا پایان سال جاری به ٦٠٠ الی ۶۵۰ میلیارد تومان برسانیم. 
 
مدیرعامل شرکت بیمه دی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان سودهی این شرکت ادامه داد: سود خالص ما در ۶ ماهه اول امسال،  ۱۹۵ درصد نسبت به دوره قبل رشد داشته است.
 
کشاورز در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر مبنی بر ارزش سهام شرکت بیمه دی در بازار سرمایه افزود: "ودی" سهم ارزشمندی در بورس به شمار می رود و اکنون شاهد رشد ۱۶۹ درصدی این سهم هستیم.
 
وی ادامه داد: اکنون بیمه دی سومین شرکت صنعت بیمه کشورمان به لحاظ سهم از پرتفوی بیمه ای کشور به شمار می رود و جزو ۱۰ شرکتی است که توانسته کفایت ذخایر خود را از بیمه مرکزی اخذ کند.
باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: