کد خبر: ۱۶۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - 11 December 2019
 
بانکداری ایرانی معاون فناوری اطلاعات پرداخت الکترونیک سداد از آمادگی برای مشارکت با کسب و کارهای نوین حوزه شهری خبر داد.

به گزارش  ایبِنا، نشست نوآوری در شهر، بازیگران، پلتفرم‌ها و اکوسیستم در سومین همایش تهران هوشمند با حضور کاوه یزدی فر، کارشناس حوزه نوآوری؛ طاها عباچی، معاون فناوری اطلاعات پرداخت الکترونیک سداد؛ مهشاد سبحانی، مدیرعامل ایده‌هاب؛ محمود کریمی، مشاور مدیرعامل فناپ؛ علیرضا بهزادی، موسس و مدیرعامل فضای نوآوری هفت و هشت و  کوثری؛ معاون شورای راهبردی تهران هوشمند برگزار شد.

طاها عباچی، معاون فناوری اطلاعات شرکت پرداخت الکترونیک سداد در در این نشست و در پاسخ به این سوال که نگاه سداد به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ به کسب و کارهای نوین چیست، گفت: سداد به عنوان ارائه دهنده سرویس، مدت‌ها است که قصد سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوین را دارد و در همین زمینه نیز مشارکت با استارت اپ‌ها را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به تغییر نگاه رگولاتوری مهم مانند بانک مرکزی به تحول و کسب و کارهای نوین افزود: در حوزه پرداخت و بانکی در حال رفتن به سوی تسهیل کسب و کارهای نوپا هستیم که از جمله نشانه‌های آن داده باز بودن است.

معاون فناوری اطلاعات پرداخت الکترونیک سداد ادامه داد: با توجه به جستجویی که می‌کنیم، این موضوع را مشاهده می‌کنیم که کسب و کارهای جدید بیزینس مدل مناسبی ندارند و قصد دریافت سهم از درآمد  کسب و کارها را دارند که این مدل برای فعالیت بازیگران بزرگ مطلوب نیست؛ در واقع آن‌ها نمی‌دانند که برای چه آمده‌اند و قصد دارند چه کاری انجام دهند.

عباچی با اشاره به اعطای مجوز پرداخت یاری اظهار داشت: تحول در حال رخ دادن است و نمونه آن اقدامات شاپرک در راستای پرداخت یاری برای افزایش بازیگران در صنعت پرداخت است. شهرداری تمامی امکانات را دارد اما باید صرفا بر روی بازیگران در پروژه‌ها نظارت داشته باشد؛ از سویی دیگر پروژه‌ها به شرکت‌های متخصص سپرده نمی‌شود و همین موضوع باعث شده تا زمان و هزینه تلف شود که باید به آن توجه‌ جدی شود.

لازم به ذکر است، سومین رویداد تهران هوشمند در روزهای  ۱۸ و ۱۹ آذر ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران حوزه هوشمند سازی و استفاده از فناوری‌های جدید از جمله بلاکچین، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی به منطور رفع چالش‌های خدمات شهری و صنعت پرداخت با حمایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد برگزار شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: