کد خبر: ۱۶۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - 07 December 2019
بیمه پاسارگاد ثمره شیرین زحمت در بیمه زندگی را چشید
بانکداری ایرانی - دست‌یابی به نسبت خسارت 10 درصدی در بیمه زندگی یکی از رکوردهای مثبت در صنعت بیمه تلقی می‌شود.

  بانکداری ایرانی  لیلا فریادرس، بیمه پاسارگاد در حوزه بیمه عمر و زندگی  دارای نسبت خسارت عجیبی و تقریبا معجزه‌وار دست یافته است. دست‌یابی به نسبت خسارت 10 درصدی در بیمه زندگی یکی از رکوردهای مثبت در صنعت بیمه تلقی می‌شود.
 
به گزارش   بانکداری ایرانی   ، بیمه پاسارگاد در هشت ماهه نخست امسال 12 هزار و 500 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که در مقابل یک هزار و و 263 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده که بر این اساس نسبت خسارت به 10 درصد می رسد. 
 
این در حالی است که نسبت خسارت  بیمه شخص ثالث رقم 50 درصد است. همین نسبت در بیمه درمان 66 درصد شده است. بنابراین در بین شرکت های بیمه ایران این رقم تقریبا به معجزه شبیه است و کمتر شرکتی در حوزه بیمه زدنگی به این نسبت خسارت خوب دست پیدا می کند.
 
عملکرد شش ماهه بیمه پاسارگاد
 
شرکت بیمه پاسارگاد که در صورت‌های مالی شش ماهه 98 خود اعلام کرده بود که قریب به 50 درصد نسبت به دوره مشابه در سال قبل رشد داشته است، در هشت ماهه منتهی به 30 آبان 98 نیز همین رشد را تکرار کرد.
 
بر اساس گزارش صورت سود و زیان شش ماهه نخست امسال ، شرکت بیمه پاسارگاد 14 هزار و 81 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود که با رقم 9هزار و 545 میلیارد ریال درآمد پارسال  قریب به 50 درصد رشد داشته است.
 
از رقم 14 هزار میلیارد ریال حق بیمه صادره در شش ماه، هشت هزار میلیارد آن بابت ذخایر قانونی کنارگذاشته شد و شش هزار میلیارد ریال به حساب درآمد اختصاص یافت. 
 
خسارت پرداختی در شش ماه نخست امسال سه هزار و 384 میلیارد ریال بوده است. که نسبت به سال گذشته با رقم دو هزار 375 میلیارد ریال  حدود 42 درصد رشد در پرداخت خسارت را این شرکت تجربه کرده است. 
 
هزینه خسارت شرکت که با آن ضریب خسارت سنجیده می شود مبلغ چهارهزار و 938 میلیارد ریال بوده است با این حساب ضریب خسارت بیمه پاسراگاد در شش ماه نخست امسال 35 درصد محاسبه شده است .
 
عملکرد هشت ماهه بیمه پاسارگاد
 
بیمه پاسارگاد در هشت ماهه منتهی به 30 آبان 98 بالغ بر 19 هزار و 534 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده که بیشترین سه آن به بیمه عمر و زندگی با رقم 12 هزار و 500 میلیارد ریال معادل 64 درصد بوده است. در ردیف بعدی و با اختلاف زیاد بیمه شخص ثالث با رقم دو هزار و 968 میلیارد ریال معادل 15 درصد و بیمه درمان با رقم یک هزار و 265 میلیارد ریال معادل 6 درصد قرار دارد. 
خسارت پرداختی شرکت در این دوره چهار هزار و 829 میلیارد ریال بوده است. 
 
نکته با اهمیت در حوزه خسارت ، بالا بودن درصد خسارت بابت بیمه شخص ثالث است چراه که سهم خسارت بیمه شخص ثالث  از کل خسارت پرداختی 31 درصد معادل یک هزار و 512 میلیارد ریال است و بعد از ان بیمه بیمه زندگی با درصد 26 و رقم یک هزار و 263 میلیارد ریال قرار دارد . 
نسبت خسارت  بیمه شخص ثالث رقم 50 درصد است. همین نسبت در بیمه درمان 66 درصد و در بیمه زندگی 10 درصدی است و در  در بین شرکت های بیمه ایران این رقم تقریبا به معجزه شبیه است و کمتر شرکتی در حوزه بیمه زدنگی به این نسبت خسارت خوب دست پیدا می کند.
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: