کد خبر: ۱۶۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 05 December 2019
بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه صبح روز 13 آذر با حضور رئیس جمهور و مقامات ارشد دولت در برج میلاد تهران آغاز شد.
بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه صبح روز 13 آذر با حضور رئیس جمهور و مقامات ارشد دولت در برج میلاد تهران آغاز شد.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در ابتدای این مراسم اظهار داشت: در ظاهر صنعت بیمه در قالب اقتصادی و جزو بازارهای مالی در کنار بازار سرمایه و بازار پول است، اما واقعیت امر این است که ماهیت بیمه، امنیت بخشی به جامعه است یعنی ذیل تامین اجتماعی باید تعریف شود.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: در دنیا هم به عنوان امنیت اجتماعی (social security) شناخته می‌شود، بیمه می‌خواهد به مردم جامعه اعم از تولیدگر، کشاورز، صنعت گر، کارآفرین، کسی که دارای کارگاه است و مردم عادی که زندگی روزمره دارند برای روز سختی به آنان اطمینان دهد، بیمه می خواهد به مردم بگوید در روز خسارت و مشکلات شما تنها نیستید یار و یاوری به نام صنعت بیمه دارید.

وی افزود: صنعت بیمه در شرایط امروز برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد اگر بتوانیم موضوعاتی تحت عنوان قرارداد بیمه را انجام و آن را توسعه دهیم،  امنیت ما و جامعه بیشتر می شود. بنابراین، ما از مردم می خواهیم که زندگیشان را بیشتر با بیمه نزدیک کنند چون  فرهنگ بیمه باید توسعه پیدا کند و این کار رسانه ها و فضای مجازی ما است که تلاش کنیم این فرهنگ را بگسترانیم.

رئیس جمهوری افزود: هنگامی که فرهنگ، اصلاح شده و مردم احساس کنند، بیمه به نفع آنان است به سمت آن رغبت خواهند داشت، البته بیمه‌ها باید مشوق مردم باشند، به گونه‌ای که مردم بدانند اگر در حادثه‌ای به بیمه مراجعه کنند و یا با گسترش دولت الکترونیک از طریق فضای مجازی با آن ارتباط برقرار کنند، در مدت زمان کوتاه و سریع، خسارت‌شان پرداخت خواهد شد.

روحانی با تاکید بر ضرورت سرعت عمل بیمه‌ها در جبران خسارات بیمه‌ شدگان، افزود: البته این بدان معنا نیست که شرکت‌های بیمه در امور خود دقت لازم را نداشته باشند و این در حالی است که عمدتاً شرکت‌های بیمه کشور توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و همچنان که به دنبال سود و نفع مالی برای خود هستند، می‌خواهند امور مردم نیز به انجام برسد.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه همایش ملی بیمه و توسعه افزود: صنعت بیمه می‌تواند همه منابع را از بخش‌های مختلف را به نحوی شکل دهد تا به روند توسعه و رفاه جامعه کمک کند.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد در دولت های یازدهم و دوازدهم ضریب نفوذ بیمه در کشور گسترش خوبی یافت و به ۲.۴ درصد رسید، اما هنوز تا هدف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه ( ۱۴۰۰- ۱۳۹۶ ) یعنی ۶ درصد فاصله دارد.

به گفته وی، امروز تقویت جایگاه بخش خصوصی از بحث های مهم در صنعت بیمه است که خوشبختانه در این بخش پیشرفته خوبی داشتیم و بیمه ایران به عنوان تنها بیمه دولتی در ایران شناخته شده و ۲۰ درصد از سهام بیمه البرز نیز در اختیار دولت است که در نظر داریم آن را واگذار کنیم.

الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این مراسم از پیگیری  حذف مالیات بر ارزش افزوده بر صنعت بیمه در مجلس وعده داد.
وی گفت: در لایحه ای که طی چند روز آینده به مجلس برای بررسی می اید تلاش می کنیم مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه حذف شود.

در ادامه این همایش پنل های تخصصی با همکاری انجمن حرفه ای صنعت بیمه و سندیکای بیمه گران با موضوعات متنوع در سالن های مختلف با حضور کارشناسان، مدیران و نمایندگان صنعت بیمه برگزار شد .

یکی از مهمترین پنل های این همایش با موضوع مهندسی فروش، نوآوری و ضریب نفوذ بیمه به ریاست دکتر صلاحی نژاد مدیرعامل بیمه ملت و با حضور تعداد کثیری از اهالی صنعت بیمه در دو بخش برگزر شد.

همچنین، در بخش تجلیل از 8 تن از کارکنان نمونه صنعت بیمه از سرکار خانم عظیمی سرپرست صدور بیمه های آتش سوزی بیمه ملت تجلیل به عمل آمد.

در بخش اختتامیه این همایش، از روابط عمومی بیمه ملت به عنوان روابط عمومی برتر صنعت بیمه در بخش "مسئولیت اجتماعی" توسط رئیس کل بیمه مرکزی با اهدای لوح و تندیس ، تقدیر و تشکر شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: