کد خبر: ۱۶۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 05 December 2019
سخنگوی دولت ضمن اعلام نهایی شدن سقف بودجه دولت در سال آینده با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان،اظهارات رییس جمهور درباره بی اطلاعی از زمان اعمال گرانی بنزین را تفسیر کرد.
سخنگوی دولت ضمن اعلام نهایی شدن سقف بودجه دولت در سال آینده با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان،اظهارات رییس جمهور درباره بی اطلاعی از زمان اعمال گرانی بنزین را تفسیر کرد.

به گزارش  ایسنا، علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: در بودجه 30 میلیارد دلار برای تامین مالی خارجی حوزه دولتی و خصوصی در نظر گرفته شد. 10.5 میلیارد دلار نیز برای تامین کالاهای اساسی با دلار 4200 تومانی و 60 هزار میلیارد تومان نیز برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. هیات وزیران در جلسه امروز صبح بودجه 99 را با سقف 480 هزار میلیارد تومان نهایی کرد.

وی ادامه داد: با هماهنگی وزارت نفت قرار شد وسایل گرمایشی بی خطر برای 100 هزار کلاس تامین شود. 1.5 هزار میلیارد تومان نیز برای گازرسانی به روستاها و طرح‌های نیمه تمام اختصاص یافت. معافیت مالیاتی کارمندان نیز از 2.75 به 3 میلیون تومان رسید. درباره اخذ مالیات نیز مذاکراتی انجام شد که در این مذاکرات توافق وزیر اقتصاد بدست آمد تا تمرکز بر دریافت مالیات از کسانی است که فرار مالیاتی دارند، صورت گیرد.

تفسیر اظهارات رییس جمهور از زمان اعمال گرانی بنزین

این مقام مسئول درباره اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه صبح جمعه از گرانی بنزین اطلاع پیدا کرده بود، گفت: اظهارات رئیس جمهور به معنای سلب مسئولیت از خود نبود بلکه تفویض اختیار به شورای امنیت بود زیرا اجرای این طرح به وزارت کشور و شورای امنیت محول شده بود که در این شورا نیروهای انتظامی، نظامی، قوه قضائیه، صدا و سیما و نمایندگان مجلس عضو هستند.سپرده شده بود تا ملاحظات سیاسی و اجتماعی اجرای این طرح در نظر گرفته شود. شورای امنیت و وزیر کشور مخیر بودند هر زمانی تشخیص دادند طرح را اجرا کنند.

آمار خسارات مالی و و دستگیرشدگان اعتراضات اخیر

ربیعی درباره زمان اعلام جانباختگان و دستگیرشدگان اعتراضات اخیر گفت: امروز وزیر کشور در نامه‌ای محرمانه بخشی از خسارات مالی وارد به مردم را اعلام کرد که جبران خواهد شد و جمع‌بندی در مورد خسارات دستگیرشدگان و مجروحان و کشته شدگان در حال انجام است. البته این آمار باید تفکیک شود که در حال انجام است.درخواست شد آزادی‌ها با سرعت بیشتری انجام شود که قوه قضائیه این کار را انجام می‌دهد. در شهرستان‌ها نیز سرکشی‌ها آغاز شده است.

موضع ایران به استعفای نخست وزیر عراق

وی درباره موضع ایران نسبت به استعفای نخست وزیر عراق گفت: عراق و لبنان در کوتاه مدت به ثبات می‌رسند. بخشی از تحولات منطقه مربوط به تحولات جمعیتی و تحولات جهانی است که مداخلات بیگانگان نیز در آن مشاهده می‌شود. خوشحالیم دولت عراق از مرجعیت تبعیت کرد و فکر می‌کنم مسیر برای گفت‌وگوی عراق ایجاد شده است.

حمله به کنسولگری ایران در نجف

سخنگوی دولت درباره حمله به کنسولگری ایران در نجف نیز گفت: کسانی که به کنسولگری ایران حمله کردند افراد سازمان یافته بودند و اقدام مردمی نبود. با همکاری دولت عراق این مسئله را دنبال می‌کنیم اما معتقدیم باید اجازه دهیم بطور طبیعی تحولات اجتماعی به ثبات برسد و البته باید مراقب دولت‌های خارجی هم باشیم.

حمایت رهبری از تصمیم سران قوا

ربیعی درباره حمایت رهبری از تصمیم سران قوا برای افزایش قیمت بنزین گفت: اصلاح ساختار اقتصادی، عدم واردات کالاهایی که مورد نیاز نیست، جلوگیری از قاچاق، افزایش صادرات و جدایی بودجه از نفت همواره از مواردی است که رهبری بر آن اصرار دارد. مصوبه سران قوا یک بار محضر رهبری رفت و سپس برگردانده شد و ایشان گفتند هر سه رئیس قوا باید در این زمینه اتفاق نظر داشته باشند و رهبری هم امضای سران سه قوه را تایید کرد. دفاع رهبری از این تصمیم دفاع درستی بود. همچنانکه ایشان به درستی میان جوانان هیجان زده و اغتشاشگران تفکیک ایجاد کردند و موجب شد که همه را محکوم نکنیم زیرا هم دچار نقصان بودیم و مردم هم به هیجان آمده بودند.

علت تحریم وزیر ارتباطات

وی درباره علت تحریم وزیر ارتباطات توسط آمریکا گفت: ظریف به این دلیل تحریم شد که تاثیر خوبی بر افکار عمومی دنیا داشت و هر کسی که تاثیرگذاری داشته باشد تحریم می‌شود. وزارت ارتباطات در سال‌های اخیر به 80 درصد روستاییان اینترنت رساند. سرعت اینترنت خانگی افزایش یافت و تحریم وزیر ارتباطات به دلیل این است که به نفع مردم کار می‌کند. اقدامات و اظهارات مقامات آمریکایی هم پختگی ندارد. ترامپ یکبار گفت از اعتراضات حمایت نمی‌کند ولی بعد گفت حمایت می‌کند.

دلیل معافیت مالیاتی هنرمندان

ربیعی درباره دلیل معافیت مالیاتی هنرمندان هم گفت: بحثی را سازمان برنامه و بودجه در قانون بودجه مطرح کرده که اصحاب فرهنگ و هنر شامل معافیت مالیاتی شوند ولی این لایحه باید در مجلس تصویب شود.این موضوع را نباید به چند نفر سلبریتی تقلیل داد. نظر نوبخت حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر است اما تصمیم گیری در نهایت با دولت و مجلس خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: