کد خبر: ۱۶۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - 04 December 2019
 
  بانکداری ایرانی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان اینکه هم اکنون ایران در بالاترین سطح افشای اطلاعات شرکت‌های بورسی در دنیا قرار دارد، گفت: ۹۱ درصد شرکت ها، اطلاعات خود را افشا می‌کنند.

به گزارش  مهر، شاپور محمدی در مراسم روز حسابدار با بیان اینکه پایه اصلی شفافیت در بازار سرمایه، حسابداران و حسابرسان هستند، اظهار داشت: در سازمان بورس، بیش از ۶۰۰ شرکت، ۶۵۰ نهاد مالی و حدود ۴۰۰ شرکت که بورسی نیستند؛ اما به موجب ماده ۶ از اصل ۴۴ ملزم به افشای اطلاعات مالی هستند، حضور دارند که افشای اطلاعات می کند و این اطلاعات، در کدال ثبت می شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در یک لحظه، عموم مردم با یک شرایط برابر می توانند اطلاعات را مشاهده کنند؛ اما باید توجه کرد که این نقش و وظیفه حسابداران و حسابرسان است که این اطلاعات را پایش کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: طبیعتاً وقتی چهار بار در سال، صورت‌های مالی تهیه می‌شود که دوباره مورد حسابرسی قرار می‌گیرد و ۱۲ بار تولید و فروش شرکت‌ها افشا می‌شود، بدین معنا است که ما در بالاترین سطح افشای اطلاعات در دنیا قرار داریم؛ ضمن اینکه برنامه امسال سازمان بورس این است که کیفیت افشا را بالا ببرد.

وی گفت: در سال ۹۵؛ معادل ۴۳ درصد از شرکت‌ها به موقع، ۲۳ درصد با دیرکرد و بقیه شرکت ها آمار خود را افشاء نمی‌کردند، اما امروز ۹۱ درصد افشای به موقع، ۸ درصد افشای با تاخیر دارند و تنها یک درصد ارائه نمی‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: