کد خبر: ۱۶۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - 04 December 2019
  بانکداری ایرانی - یک عضو هیات مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با گلایه از اینکه به جز تصمیمات عجولانه و شتابزده از جمله ممنوعیت واردات نخ، پارچه، زیپ و غیره هیچ حمایتی از سوی دولت دیده نشده است،گفت: تولیدکننده امروز به زحمت مواد اولیه دارد.
 
به گزارش  تسنیم، مجید نامی رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه پوشاک همواره جزو کالاهایی است که بیشترین آمار قاچاق در سال های گذشته به آن اختصاص داده است، اظهارداشت: مطابق آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،  در سال 96 بیش از دو میلیارد و 600 میلیون دلار پوشاک به صورت قاچاق وارد کشور شد، در حالی که واردات قانونی آن در همین سال تنها 60 میلیون دلار بوده است.

نانی به افزایش سه تا پنج برابری قیمت مواد اولیه در دو سال اخیر به ویژه با افزایش نرخ ارز اشاره کرد و گفت: با برداشته شدن خرید های مدت دار مواد اولیه و نیاز سه تا چهار برابری به نقدینگی، افزایش قیمت پوشاک را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: با وجود 20 هزار تولیدکننده پوشاک که با هم رقابت شدیدی دارند و مجبورند قیمتهایشان را رقابتی و پایین نگه دارند، همچنین حجم بالای قاچاق پوشاک به کشور، هیچ انحصاری در صنعت پوشاک شاهد نیستیم.اگر امروز شاهد کاهش قاچاق هستیم، به دلیل افزایش نرخ ارز است.

همچنین مجید افتخاری امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه از حدود دو سال پیش تاکنون تولیدکنندگان پوشاک فریاد زدند که با کمبود مواد اولیه و نقدینگی به عنوان مشکلات اصلی ترین موضوع روبه رو هستند، اظهاراداشت: هیچ کس به این موضوع توجه نکرد و حتی یک اقدام هم در این رابطه انجام نشد.

وی با گلایه از اینکه به جز تصمیمات عجولانه و شتابزده از جمله ممنوعیت واردات نخ، پارچه، زیپ و غیره هیچ حمایتی از سوی دولت دیده نشده است،افزود: امروز ما  در شرایط سخت تحریم‌های اقتصادی نیازمند تصمیم های کارآمد و مؤثر هستیم اما آقایان نمی‌دانیم در اتاق‌های فکر خود چرا تدبیری برای نجات صنعت پوشاک نمی‌گیرند.

این عضو هیات مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اشاره به اینکه ما امروز شاهد خواب دو تا سه ماهه مواد اولیه در گمرک هستیم، گفت: هیچ کس جواب نمی دهند چرا با تولیدکننده این رفتارها انجام می‌شود مگر نه اینکه ما در جنگ اقتصادی هستیم چرا روند تولید را مختل می کنید.

 افتخاری تصریح کرد: در شرایط فعلی افزایش نرخ ارز و ممنوعیت واردات پوشاک به عنوان دو مسکًن است که تجربه نشان می دهد تا چند سال دیگر مزیت خود را از دست می‌دهند. امروز صنعت پوشاک بیش از 300 هزار اشتغال مستقیم در اختیار دارد که در صورت حمایت دولت و رفع مشکلات، بین دو تا سه برابر قابلیت افزایش خواهد داشت.

وی به ارائه تخفیفات 70 درصدی از سوی برخی برندهای خارجی در کشور انتقاد کرد و گفت: ارائه کالاها با قیمت های غیرواقعی، در حقیقت دامپینگ بوده و ضربه شدیدی به صنایع داخلی وارد می کند.

افتخاری در ادامه صحبت های خود با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید، گفت: در دوم فرودین امسال وزرای اقتصادی دولت با برگزاری جلسه ای از شناسایی 341 محور برای حل مشکلات تولید در کشور صحبت کردند اما امروز باید توضیح دهند کدام یک از این محورها در بخش پوشاک اجرا شد؟ جالب اینجاست مسئولین سندهای راهبردی را هم برای صنعت پوشاک تدوین کردند اما فقط در حد چاب بوده و در عمل خبری از اجرای برنامه ها نیست.

به گزارش تسنیم، تهران 18 تا 21 آذر ماه میزبان هفتمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران (ایران مد 2018) است که با حضور 134 شرکت و برند در فضایی به وسعت هفت هزار و 400 مترمربع برگزار می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: