کد خبر: ۱۶۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - 04 December 2019
 
  بانکداری ایرانی معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تاکید بر آن که کسب و کار نوین در حال جایگزینی با کسب و کارهای سنتی است، گفت: شرکت‌های استارتاپ تحول‌آفرین در حال حاضر برند شده‌اند و تمام اقتصاد ما باید به همین سمت برود.

به گزارش ایسنا، علیرضا دلیری امروز در رویداد نوآورانه شناسایی و حمایت از ایده‌های حوزه پایه که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: طی سال‌های فعالیت خود در معاونت علمی با تمرکز بر اقتصاد دانش‌بنیان این جرقه ایجاد شد که شرکت‌های سنتی و بزرگ می‌توانند تحول زا باشند و طی یک الی دو سال گذشته نیز سعی کردیم به حوزه فعالیت این شرکت‌ها ورود داشته باشیم، اما در ابتدا نتوانستیم با آنها تطابق لازم را پیدا کنیم.

وی با تاکید بر آن‌که کسب و کار در دنیا تغییر ماهیت داد و کسب و کار نوین جایگزین سنتی شده است، گفت: در کشور ما هم شرکت‌های پتروشیمی، سیمان، معدن و غیره که زمانی برند بودند، در حال حاضر عقب رفتند و شرکت‌های استارتاپی تحول آفرین به جای آنها مطرح شده‌اند؛ این یعنی تمام اقتصاد ما لاجرم باید به همین سمت برود، چرا که ترمزی برای فکر و دانش و عقل وجود ندارد و اینها باعث تحول هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به این که هدف من دو گروه جامعه هستند، افزود: گروه اول دوستان ما در شرکت‌های تولیدی هستند که به آنها توصیه می‌کنیم راهی که شروع کرده‌اند (حمایت از ایده‌های نوآور) را ادامه دهند، چرا که در غیر این صورت ترمز آنها متوقف خواهد شد.

وی ضمن توصیه به شرکت‌های تولیدی برای طراحی اکوسیستم داخلی، گفت: خروجی استارتاپ‌ها باید به صنایع شما و صنایع مشابه شما تزریق شود و ما نیز در معاونت علمی چه به لحاظ تاثیر در بوروکراسی سیستم دولتی و چه به لحاظ حمایت‌های مادی و معنوی، حمایت خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونن علمی و فناوری ریاست‌جمهوری افزود: دیگر مخاطبان  من جوانان به‌ویژه دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر هستند که باید به حل مسائل صنایع بزرگ ورود کنند، چرا که حل این مسائل تولید ناخالص ملی را تحت تاثیر قرار داده و موجب تغییر نرخ اشتغال به‌ویژه افزایش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی خواهد شد.

وی با ارائه مثالی، گفت: دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد رویدادی برگزار کرد که شرکت‌های مواد غذایی حضور داشتند و تحقیقات دانشجویی بر حل مسئله این شرکت‌ها متمرکز شد که خروجی آن جذب دانشجویان در شرکت‌ها، ارتقای محصول شرکت‌ها از سوی دانشجویان یا ثبت شرکت دیگری بود که به شرکت‌های فوق خدمات ارائه می‌داد و به عبارتی حاصل این کار اشتغال ۱۰۰ درصدی بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در پایان با اشاره به این که حضور در بازارهای داخلی و بین‌المللی از اعتماد کردن صنایع به استارتاپ‌ها حاصل می‌شود، اظهار کرد: فکر و دانش، پول به دنبال خودش می‌آورد و در صورت اعتماد صنایع خروجی کار موفقیت آمیز خواهد بود.
برچسب ها: استارتاپ ، اقتصاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: