کد خبر: ۱۶۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 03 December 2019
رئیس پژوهشکده بیمه گفت: صنعت بیمه اگر بخواهد بر اساس الگوی رشد یک دهه قبل خود حرکت کند برای رسیدن به میانگین عملکرد جهانی و هدف ۷ درصدی ضریب نفوذ بیمه باید حداقل ۱۵ سال منتظر بماند.
رئیس پژوهشکده بیمه گفت: صنعت بیمه اگر بخواهد بر اساس الگوی رشد یک دهه قبل خود حرکت کند برای رسیدن به میانگین عملکرد جهانی و هدف ۷ درصدی ضریب نفوذ بیمه باید حداقل ۱۵ سال منتظر بماند.

 حمید کردبچه، در اولین روز از بیست و ششمین دوره همایش بیمه و توسعه با اشاره به نرخ‌های رشد سالانه ضریب نفوذ صنعت بیمه گفت: آنگونه که پیش‌بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، ضریب نفوذ صنعت بیمه تا سال ۱۴۰۰، حداکثر ۲.۷ درصد است و اگر قرار باشد که به میانگین ضریب نفوذ ۷ درصدی دست یابیم، باید پانزده سال منتظر بمانیم.

رئیس پژوهشکده بیمه افزود: رشد ٨ درصدی ضریب نفوذ بیمه در ایران نکته‌ای شایان توجه است؛ این در حالی است که اقتصاد ایران با مسائل و مشکلات زیادی از جمله تورم و رکود طی ده سال گذشته روبرو بوده است و تحریم‌ها نیز به مشکلات افزوده است.

وی تصریح کرد: سهم صنعت بیمه از تولید ناخالص جهانی حدود ٥ هزار و ٢٠٠ میلیارد دلار است که بر این اساس، پیش بینی های بسیار درخشانی درباره آینده صنعت بیمه وجود دارد؛ زیرا جوانع و ریسک ها در حال پیچیده تر شدن هستند.

به گفته کردبچه، در طول یک دهه گذشته ضریب نفوذ بیمه از حدود ۱.۲ به ۱.۳۸ در سال ۱۳۹۷ رسیده است که این به معنای رشد سالانه حدود ۸ درصدی بوده است؛ این در حالی است که مقایسه ضریب نفوذ بیمه کشور با میانگین جهانی که حدود ۶ درصد است و یا مقایسه آن با کشورهایی مانند کره جنوبی که حدود ۱۲ درصد است، نشان دهنده وضعیت نه چندان رضایت بخشی است؛ اگرچه نشان هم می‌دهد که ظرفیت بالقوه عظیمی است که در صنعت بیمه کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: با فرض تداوم نرخ رشد سالانه یک دهه گذشته ضریب نفوذ بیمه تحقق هدف برنامه ششم که رسیدن به ضریب نفوذ ۷ درصد در سال ۱۴۰۰ است محقق نخواهد شد؛ به این معنا که ضریب نفوذ بیمه در سال ۱۴۰۰ حداکثر ۲.۷ درصد خواهد بود.

کردبچه گفت: به عبارت دیگر صنعت بیمه اگر بخواهد بر اساس الگوی رشد یک دهه قبل خود حرکت کند برای رسیدن به میانگین عملکرد جهانی و هدف ۷ درصدی ضریب نفوذ بیمه باید حداقل ۱۵ سال منتظر بماند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: