کد خبر: ۱۶۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 03 December 2019
  بانکداری ایرانی -  مهمترین گردهمایی آبی در منطقه غرب آسیا با حضور مقام‌ها و وزیران بخش آب شانزده کشور این منطقه، پایان هفته جاری در تهران برگزار و در مدت برپایی آن مسائل و موضوع‌های مهم مرتبط با آب و گسترش همکاری‌ها در سطح منطقه مورد بررسی قرار می گیرد.

دهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری با حضور مقام‌ها و وزیران بخش آب ۱۶ کشور منطقه به ریاست«رضا اردکانیان» وزیر نیرو در تهران برگزار می‌شود.

 مسائل و موضوع‌های مهم مرتبط با آب و گسترش همکاری‌ها در سطح منطقه در این اجلاس بررسی خواهد شد، همچنین بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله یونسکو، سازمان جهانی هواشناسی، فائو و برنامه عمران سازمان ملل متحد در این اجلاس حضور خواهند یافت.

برگزاری این اجلاس یکی از مهم‌ترین رویدادهای بین‌المللی برای تصمیم‌سازی و تنظیم سیاست‌های آبی منطقه است و دستور کار اصلی این اجلاس اشتراک تجربیات در زمینه‌های سازگاری با کم آبی، مدیریت سیل و خشکسالی، کیفیت آب، استفاده از آب‌های نامتعارف، آموزش، ظرفیت‌سازی ، صدور خدمات فنی و مهندسی و سایر موضوع های مرتبط، دستور کار وزیران حاضر در اجلاس یاد شده است.

همزمان با برگزاری اجلاس دهم شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری، نمایشگاهی اختصاصی از توانمندی‌ و پیشرفت‌های صنعت آب کشورمان برپا خواهد شد که با توجه به حضور وزیران آب کشورهای منطقه، این مهم فرصت مناسبی برای بازاریابی و توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی را فراهم خواهد کرد.

 مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری با حوزه فعالیت در مناطق غرب و جنوب آسیا و نیز آسیای میانه و شمال آفریقا در بهمن ماه سال ۱۳۸۰ با پیگیری وزارت نیرو و با همکاری وزارت امور خارجه و یونسکو تأسیس و راه‌اندازی شده است.

 فعالیت‌های این مرکز توسط شورای حکام در بالاترین سطح، متشکل از وزیران آب کشورهای عضو برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود .

این مرکز یگانه نهاد بین‌المللی متولی مسایل آبی در منطقه است که جلسات شورای حکام آن در سطح وزیران و به ریاست وزیر نیرو ایران تشکیل شده و از ابتدای تأسیس نقش بسزایی در پیگیری منافع ملی در حوزه دیپلماسی آب، رودخانه‌های مرزی، منابع آب مشترک، توسعه و صدور خدمات فنی و مهندسی و انتقال فناوری‌های مورد نیاز کشور داشته است.

 تمدید موافقتنامه فعالیت‌های مرکز برای یک دوره ۶ ساله  تا پایان ۲۰۲۴ توسط وزیر نیرو و مدیرکل یونسکو در سال ۱۳۹۷ امضا شده بود که زمینه تشکیل جلسات شورای حکام مرکز در سطح وزرا بعد از یک وقفه طولانی میسر شده است که می‌توان از آن به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین گردهمایی آبی در منطقه غرب آسیا نام برد.

 اجلاس شورای حکام این مرکز ۱۴ آذر ماه جاری در تهران با حضور وزیران و مقام های ۱۵ کشور و رییسان و نمایندگان  ۱۰ سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی تشکیل می‌شود.
برچسب ها: آب ، وزیر نیرو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: