کد خبر: ۱۶۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - 30 November 2019
بانکداری ایرانی - رییس پژوهشکده بیمه اعلام کرد که بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه برای نخستین بار در دو روز و روزهای ١٢ و ١٣ آذرماه برگزار می شود.

  بانکداری ایرانی - رییس پژوهشکده بیمه اعلام کرد که بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه برای نخستین بار در دو روز و روزهای ١٢ و ١٣ آذرماه برگزار می شود.
 
به گزارش  بانکداری ایرانی ، حمید کردبچه صبح امروز (شنبه) و در نشست خبری بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه گفت: بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه، با موضوع «افزایش ضریب نفوذ بیمه؛ چالش‌ها و راهکارها» در دو روز ۱۲ و ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۸ و در دو بخش نشست‌های علمی و نشست‌های عمومی صنعت بیمه برگزار می شود.
 
وی اظهار داشت: نشست‌های علمی در روز دوازدهم آذر ماه جاری ساعت ۸ الی ۱۶ در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا (س) و با حضور رییس کل و اعضای هیات عامل و مدیران بیمه مرکزی، دبیرکل و هیات رییسه سندیکای بیمه‌گران ایران، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های بیمه، روسای انجمن‌های صنعت بیمه، محققین و استادان پژوهشکده، صنعت بیمه و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
 
کردبچه افزود: در روز نخست همایش، مجموع مطالعات و مقالات مورد تایید در کمیته علمی در قالب ۹ پنل تخصصی ارائه و بررسی خواهد شد. اعضای این پنل‌ها متشکل از اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران و صاحبنظران صنعت بیمه، استادان و پژوهشگران دانشگاه و پژوهشکده بیمه هستند.
 
رییس پژوهشکده بیمه خاطرنشان کرد: در روز نشست‌های علمی، پنل‌های تخصصی موضوعات «ضریب نفوذ بیمه، حقایق و واقعیت‌های آماری»، «نقش فرهنگ در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش محرک‌های انگیزشی، بازاریابی و رضایت‌مندی مشتریان در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش قیمت تمام شده، سیاست‌های قیمتی و خدمات پس ازفروش بر ضریب نفوذ بیمه»، «محصولات بیمه‌ای، نیازسنجی و انطباق محصولات بیمه‌ای با نیازهای مشتری- بیمه‌های اموال و مسئولیت»، «محصولات بیمه‌ای، نیازسنجی و انطباق محصولات بیمه‌ای با نیازهای مشتری- بیمه‌های اشخاص»، «نقش ساختار بازار و نهادها در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش توسعه برون مرزی، ارتباطات بین‌المللی و رونق تولید در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش فناوری اطلاعات در ضریب نفوذ بیمه» را بررسی خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: نشست‌های صنعت، در سیزدهم آذر ماه، ساعت ۸ الی ۱۷:۳۰ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. برنامه صبح همایش طبق روال سالانه در بخش نخست به سخنرانی مقامات عالیرتبه و معرفی چهرۀ ماندگار سال ۱۳۹۸ صنعت بیمه اختصاص دارد و در بخش دوم گزارشی از حقایق آماری ضریب نفوذ بیمه ارائه خواهد شد.
 
کردبچه تصریح کرد: برای اولین بار در همایش سال جاری، برنامه‌های ویژه‌ای برای طرح و بررسی موضوعات حرفه‌ای و فنی صنعت بیمه در قالب ۸ پنل حرفه‌ای در بعدازظهر روز دوم همایش در نظر گرفته شده است. برنامه‌ریزی محتوایی و اجرایی این پنل‌ها توسط سندیکای بیمه‌گران و انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه صورت گرفته است.
 
وی اظهار داشت: پنل های تحت مدیریت سندیکای بیمه گران ایران در قالب موضوعاتی مانند: «شبکه فروش و چالش‌های آن در توسعه بیمه و ضریب نفوذ بیمه؛ نمایندگان شرکت‌های بیمه»، «شبکه فروش و چالش‌های آن در توسعه بیمه و ضریب نفوذ بیمه؛ شبکه کارگزاری بیمه»، «فرصت ها و چالش‌های توسعه بیمه زندگی و افزایش ضریب نفوذ»، «ارزیابی ریسک، خسارت و اکچوئری در بیمه»برنامه ریزی شده است.
 
رییس پژوهشکده بیمه ادامه داد: همچنین پنل‌های تحت مدیریت انجمن حرفه‌ای به موضوعاتی مانند، «تحول دیجیتال و افزایش ضریب نفوذ بیمه»، «اصلاح ساختار و افزایش ضریب نفوذ بیمه»، «حفظ حقوق بیمه‌گذاران عامل افزایش ضریب نفوذ»، «نوآوری فنی و افزایش ضریب نفوذ بیمه»اختصاص دارد.
 
وی اعلام کرد: ضریب نفوذ بیمه از ١.١ درصد در سال ٨٨ به ٢.٣٨ درصد در سال ٩٧ رسید که نشان می دهد با شرایط اقتصادی ایران، صنعت بیمه در سال رشدی ٨ درصدی داشته اند. کردبچه با اشاره به فاصله ضریب نفوذ کنونی با رقم تعیین شده ٧ درصدی در پایان برنامه ششم، تاکید کرد که برای رسیدن به این رقم دست کم نیاز به ١٥ سال زمان با رشد کنونی صنعت بیمه داریم.
 
رییس پژوهشکده بیمه یکی از بخش هایی که به افزایش ضریب نفوذ بیمه کمک می کند را افزایش سهم بیمه های زندگی عنوان کرد و افزود: سهم بیمه های زندگی در حال حاضر ١٤.٥ درصد و در برنامه ششم پیش بینی شده که این رقم باید به ٥٠ درصد برسد. ما هم به دنبال آن هستیم تا از این طریق ضریب نفوذ را افزایش دهیم.
 
کردبچه همچنین در خصوص استفاده از ابزارهای جدید مالی در صنعت بیمه و عقب ماندگی این صنعت نسبت به نظام بانکی و بازار بورس گفت: بسیاری از ابزارهای مالی نظام بانکی و بورس معمولا توسط بخش هایی ایجاد شده که بدنبال «واکاوی راه‌های گزیر» بوده‌اند و ابزارهای مالی جدیدی را طراحی کرده‌اند. وی تصریح کرد: ما نیز ۲ تا ۳ میز تخصصی با همکاری شرکت‌های مختلف بیمه راه‌اندازی کرده و در تلاش هستیم تا سریعتر این موضوع را فعال کنیم.
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: