کد خبر: ۱۶۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - 01 December 2019
بانکداری ایرانی - بررسی درآمدها و هزینه‌های بانک تجارت در پاییز نشان می‌دهد وتجارت در آبان نسبت به میانگین7 ماه نخست سال عملکرد مطلوبتری داشته است.
 بانکداری ایرانی  بررسی درآمدها و هزینه‌های بانک تجارت در پاییز نشان می‌دهد وتجارت در آبان نسبت به میانگین 7 ماه نخست سال  عملکرد مطلوبتری داشته است.
 
 به گزارش   بانکداری ایرانی  ،بانک تجارت در آبان ماه یک هزاز و 440 میلیارد تومان درآمد از محل اعطای تسهیلات ساخته است و مبلغ یک هزاز و 440 میلیارد تومان سود به سپرده‌های سرمایه‌گذاران اعطا نموده است. همچنین در  آبان ماه 299 هزار و 88 میلیارد تومان سپرده دریافت کرده است و مبلغ 73 هزار 64 میلیارد تومان تسهیلات اعطا نموده است.
 
درآمد تجمیعی وتجارت در دوره 8  ماهه منتهی به آبان 98 از محل تسهیلات اعطایی11 هزار و589 میلیارد تومان است و همچنین سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه گذاران در این دوره11 هزار و 117 میلیارد تومان است. به این ترتیب تراز درآمدی وتجارت  در دوره 8 ماهه  472 میلیارد تومان است.
 
درآمد  آبان ماه  وتجارت 91 میلیارد  افت کرد
 
 وتجارت  در  آبان ماه درآمد یک هزاز و 440 میلیارد تومانی داشته است که نسبت به مهر ماه 91 میلیارد تومان کاهش یافته است و از سوی دیگر سود سپرده‌های سرمایه گذاری وتجارت   22 میلیارد تومان افزایش یافته است. به این ترتیب در آبان ماه نسبت به مهره ماه، درآمد کاهش یافت و هزینه منابع در دسترس افزایش یافته است که در نهایت منجر به کاهش تراز درآمدی شده است.
 
 
 
 
  وتجارت در آبان ماه بالاتر از میانگین7 ماه نخست سال  سپرده دریافت کرده است و تسهیلات اعطا نموده است
 
سپرده به عنوان منبع درآمدی بانک به شمار می‌رود که در آبان ماه   وتجارت 261 هزار و 983 میلیارد تومان سپرده دریافت کرده است.   همچنین میانگین جذب سپرده در 7 ماه نخست سال  طی هر ماه  4 هزار 63 میلیارد تومان است که در آبان  ماه بالاتر از میانگین7 ماه نخست سال  دریافت کرده است. بنابراین افزایش منایع درآمد وتجارت می‌توان در ماه‌های اتی قدرت اعطای تسهیلات را افزایش دهد و در نهایت به رشد درآمدی  وتجارت  منجر شود.
 
علاوه بر سپرده‌های دریافتی  ، مبلغ تسهیلات اعطایی وتجارت  طی آبان ماه نیز بالاتر از میانگین7 ماه نخست سال است.  وتجارت در 7 ماه نخست سال 98 به طور میانگین در هر ماه مبلغ 40 هزار  و 691 میلیارد تومان تسهیلات اعطا نموده است که در آبان ماه با اعطای تسهیلات 68 هزار و 536 میلیاردی، نشان داده است که نسبت به  7 ماه نخست سال عملکردی مطلوب تری در اعطای تسهیلات داشته است.
 
بنابراین با توجه به عملکرد مطلوب  وتجارت در جذب سپرده و تخصیص آن با اعطای تسهیلات می‌توان به افزایش درآمد آتی شرکت امیدوار بود.
 
معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: