کد خبر: ۱۶۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - 26 November 2019
شرکت سرمایه گذاری ملی ایران در آیان ماه مبلغ 6.1 میلیارد تومان از محل واگذاری سهام سود ساخته است که نسبت به ماه‌ها قبل کاهش قابل توجه داشته است.
شرکت سرمایه گذاری ملی ایران در آیان ماه مبلغ 6.1 میلیارد تومان از محل واگذاری سهام سود ساخته است که نسبت به ماه‌ها قبل کاهش قابل توجه داشته است.

 شرکت سرمایه گذاری ملی ایران سرمایه گذاری 2.2 هزار میلیارد تومانی در شرکت‌های بورسی و خارج از بورس دارد که 97% از سرمایه گذاری ونیکی بر روی شرکت‌های بورسی است.

خرید 25 میلیارد سهام در آبان ماه

ونیکی در آبان ماه 25 میلیارد تومان سهام خریده است که بیشترین مبلغ خرید سهم در این ماه مربوط به خرید سهام شرکت سرمایه گذاری البرز است. ونیکی 19 میلیارد تومان سهام سرمایه گذاری البرز را خریداری کرده است که 75% از سبد خرید ونیکی در آبان را شامل می‌شود.

ونیکی 30 میلیارد سهام واگذار کرده است

ونیکی در آبان ماه 30 میلیارد تومان سهام واگذار کرده است که بالاترین میزان واگذاری سهام ونیکی در آبان ماه مربوط به هلدینگ البرز است که 19 میلیارد تومان از سهام شرکت را در آبان ماه به فروش رسانده است و بعد از هلدینگ البرز سهام سنگ آهن گل گهر بالاترین میزان فروش را داشته است. که در آبان ماه نزدیک به 4 میلیارد تومان از این سهم را به فروش رسانده است.

 

سود 6 میلیاردی حاصل از واگذاری سهام در آبان ماه

ونیکی در آبان ماه از واگذاری سهام مبلغ 6.1 میلیارد تومان سود شناسایی کرده است. این در حالی است که در دوره 7 ماهه منتهی به مهر 98 به طور میانگین سود 60 میلیارد تومانی از واگذاری سهام کسب کرده است. بنابراین سود حاصل از واگذاری سهام ونیکی در آبان ماه کاهش قابل توجه داشته است. کاهش سود حاصل از واگذاری به کاهش مبلغ حاصل از واگذاری مرتبط است. چراکه برخلاف ماه‌های قبل ونیکی مبلغ کمی در آبان ماه واگذار کرده است.

 

کاهش نسبت سود حاصل از واگذاری به مبلغ واگذاری

نسبت سود حاصل از واگذاری به مبلغ واگذاری نشان می‌دهد هر یک ریال واگذار شده چند ریال سود ساخته است. این نسبت  از ابتدای سال تا مرداد ماه روند نزولی داشته است و از 53% به 35% رسیده است اما در شهریور ماه و مهر ماه نسبت سود واگذاری و مبلغ واگذار شده به ترتیب به 59% و 63% رسیده است. اما در آبان ماه با کاهش محسوس به 20% رسیده است. که نشان می‌دهد سودآوری ونیکی در آبان علی رغم کاهش ریالی از نگاه قدرت سودسازی از محل واگذاری سهام نیز کاهش یافته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: