کد خبر: ۱۶۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - 23 November 2019
رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در هفته بعد از افزایش قیمت بنزین نسبت به هفته قبل آن، تعداد بازرسی‌های بازرسان سازمان حمایت در سطح کشور، ۳۹.۶ درصد افزایش یافته است.
رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در هفته بعد از افزایش قیمت بنزین نسبت به هفته قبل آن، تعداد بازرسی‌های بازرسان سازمان حمایت در سطح کشور، ۳۹.۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس تابش در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور افزود: در همین راستا تعداد پرونده های متشکله ۴۵.۵ درصد و همچنین ارزش ریالی پرونده های متشکله نیز ۱۹۳.۴۴ درصد با رشد مواجه بوده است.

وی ادامه داد: پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، جلسه تنظیم بازار با این ذهنیت که جلوی بار روانی که بر اثر برخی سودجویی ها ایجاد می‌شود، گرفته شود، تشکیل جلسه داد.

این مسئول گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، ۴ درصد تورم در پی خواهد داشت و مرکز پژوهش های بازرگانی این تورم را ۴.۱ مستقیم و ۱.۷ غیرمستقیم اعلام کرده است.

معاون وزیر صمت افزود: طرح تشدید بازرسی در این راستا و در سطح استانها در حال اجراست، از استانها خواستیم که از ابزار بورس استفاده کنند که بورس عامل افزایش قیمت ها نشود.

وضعیت قیمتی کالاها در سطح بازار

تابش خاطرنشان کرد: از سرمنشا کالا روند قیمتی را مورد بازرسی و رصد قرار می دهیم که آمار نشان می دهد در ۷ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، تعداد بازرسی ها ۱۲.۷ درصد افزایش یافته است و تعداد پرونده های متشکله ۵۶.۶ و ارزش ریالی پرونده ها ۷۳ درصد افزایش داشته است.

وی اعلام کرد: روند قیمتی ۵۳ قلم از ۱۰۰ قلم کالای اساسی و مورد نیاز مردم که مورد رصد روزانه است، کاهشی است، ۱۶ مورد افزایش آن بالای ۵ درصد بوده است و قیمت ۲۲ قلم ثابت بوده است.

رئیس سازمان حمایت تصریح کرد: با اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، اثرات روانی روی کالا و خدمات تاثیری نداشته و مدیریت اعمال شده است و با توجه به ابلاغ عدم افزایش قیمت به ۹۶ انجمن و تشکل بخش خصوصی، خوشبختانه انجمن های مختلف صنفی و صنعتی کشور همکاری خوبی داشته اند که امیدوارم این روند تداوم داشته یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: