کد خبر: ۱۶۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - 23 November 2019
بانک مرکزی طی بخشنامه ای استفاده مشتریان از رمز دوم یکبار مصرف در هنگام اتصال به درگاه‌های پرداخت الکترونیک غیرحضوری را الزامی کرد.
بانک مرکزی طی بخشنامه ای استفاده مشتریان از رمز دوم یکبار مصرف در هنگام اتصال به درگاه‌های پرداخت الکترونیک غیرحضوری را الزامی کرد.

به گزارش اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، در پی ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی در خصوص الزام مشتریان به استفاده از رمز دوم یکبار مصرف و غیرفعال شدن رمزهای دوم ایستا از پانزدهم دی ماه سال جاری، آن دسته از مشتریان بانک دی که تاکنون اقدام به فعال سازی از رمز دوم یکبار مصرف نکرده اند باید در اسرع وقت نسبت به دانلود و نصب اپلیکیشن رمزساز «ارس» و «فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف» اقدام نمایند.

بر اساس این گزارش، مشتریان بانک دی باید پس از دانلود و نصب رایگان اپلیکیشن «ارس» بر روی گوشی تلفن همراه به حساب کاربری خود در اینترنت بانک مراجعه و در منوی کارت، گزینه «فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف» را انتخاب ‌نمایند.

همچنین پس از این مرحله مشتری باید یکی از کارت‌های خود را انتخاب و بر روی دکمه «فعالسازی برنامه رمزساز» کلیک کند تا ضمن نمایش QR Code، پیامکی حاوی کد فعال سازی نیز به شماره موبایل وی ارسال شود و با باز کردن اپلیکیشن «ارس» و اسکن QR Code و درج کد فعالسازی در برنامه، سرویس رمز دوم یکبار مصرف فعال گردد.

مشتریانی که نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک دی را در اختیار ندارند می توانند جهت فعال سازی اپلیکیشن ارس به صورت حضوری به یکی از شعب بانک دی مراجعه نمایند.

گفتنی است، هر رمز تولید شده توسط اپلیکیشن رمزساز، تنها یک بار و به مدت 60 ثانیه قابل استفاده است و حتی در صورت سرقت یا افشای رمز مذکور پس از استفاده و یا منقضی شدن، امکان سوء استفاده از آن وجود نخواهد داشت.

 بانک دی با هدف افزایش ضریب امنیت تراکنش ها و به حداقل رساندن تهدیدهای سایبری و در راستای اجرای بخشنامه بانک مرکزی از اول خرداد ماه 1398 خدمت رمز دوم یکبار مصرف کارت را عملیاتی کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: