کد خبر: ۱۶۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 13 November 2019
بانک سپه علاوه بر اینکه مانند سایر بانک‌ها اقدام به راه‌اندازی نرم افزار ارائه دهنده رمز دوم پویا کرده است، سامانه‌ای را تحت عنوان ارسال رمز دوم در قالب پیامک در درگاه USSD را انجام داده است.
علی متخصص مدیر امور فناوری اطلاعات بانک سپه در تشریح راه اندازی سامانه ارسال رمز دوم پویا به صورت پیامک به مشتریان بانکی، اظهار کرد: بانک سپه علاوه بر اینکه مانند سایر بانک‌ها اقدام به راه‌اندازی نرم افزار ارائه دهنده رمز دوم پویا کرده است، سامانه‌ای را تحت عنوان ارسال رمز دوم در قالب پیامک در درگاه USSD را انجام داده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، این مقام مسئول بیان کرد: نرم افزار‌های طراحی شده توسط بانک‌ها تحت عنوان، موبایل بانک قابل نصب بر تلفن همراه‌های هوشمند اندروید و IOS است و تاکنون مشکلی از این قبیل رخ نداده است.

بانک مرکزی به منظور هماهنگ شدن تمام سیستم‌های بانکی برای ارائه رمز دوم، سامانه "حریم” را راه‌اندازی کرده و به محض درخواست مشتری برای دریافت رمز دوم یک بار مصرف درخواست را به بانک مربوط ارسال و پاسخ را کمتر از ۳۰ ثانیه به مخاطب ارسال می‌کند. این نهاد ۲ بانک ملی و سپه را به عنوان مدیران همیار حریم انتخاب کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که خدمات‌دهی بانک‌های ادغامی به ویژه در امر رمز یکبار مصرف در حیطه کدام بانک خواهد بود؟ گفت: این بانک‌ها تحت عنوان بانک سپه برنامه ریزی و سرویس دهی خواهند شد.

در نهایت گفتنی است که طبق تبلیغات‌های گسترده برای استفاده از رمز دوم یکبار مصرف، باید دید تا ابتدای دی امسال که قانون اجبار استفاده از رمز دوم پویا، مهیا می شود، چه تعداد از جمعیت بانکی کشور به این سیستم ملحق خواهند شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: