کد خبر: ۱۶۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 13 November 2019
بانکداری ایرانی ـ بانک اقتصاد نوین در مهر ماه زیان ناخالص 28 میلیاردی شناسایی کرده است که نسبت به شهریور ماه کاهش 116 میلیارد تومانی داشته است.

 بانکداری ایرانی   ـ   بانک اقتصاد نوین در مهر ماه زیان ناخالص 28 میلیاردی شناسایی کرده است که نسبت به شهریور ماه کاهش 116 میلیارد تومانی داشته است.
 
 به گزارش   بانکداری ایرانی،  " ونوین " در مهر ماه مبلغ 397 میلیارد تومان از محل اعطای تسهیلات درآمد کسب نموده است و مبلغ 425 میلیارد تومان سود به سپرده‌های سرمایه گذاری بلند مدت اعطا نموده است. به این ترتیب زیان ناخالص 28 میلیارد تومانی در مهر ماه شناسایی نموده است.
 
 همچنین ونوین در مهر ماه 43.8 میلیارد تومان سپرده دریافت نموده و مبلغ 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است به این ترتیب در مهر ماه نسبت تسهیلات به سپرده در ونوین به 23% رسیده است.
 
" ونوین " در دوره 7 ماهه منتهی به مهر 98 در مجموع 1.7 هزار میلیارد تومان درآمد از محل اعطای تسهیلات به دست آورده است و مبلغ 2.4 هزار میلیارد تومان سود به سپرده‌های سرمایه گذاری پرداخت نموده است به این ترتیب ونوین از محل واسطه گری مالی در دوره 7 ماهه زیان ناخالص 776 میلیارد تومانی شناسایی کرده است.
 
 
ونوین در مهر ماه زیان ناخالص 28 میلیارد تومانی ساخته است این در حالی است که زیان ناخالص ونوین در مرداد ماه به بالاترین میزان خود در دوره 7 ماهه اخیر رسیده است و 177 میلیارد تومان زیان ناخالص ساخته است.
 
 اما در شهریور ماه و مهر ماه روند ساخت زیان کاهش یافته و از 177 میلیارد تومان در مرداد ماه به 144 میلیارد تومان در شهریور و 28 میلیارد تومان در مهر ماه رسیده است.
 
روند کاهش زیان ناخالص در حالی رخ داده است که مبلغ پرداخت سود به سپرده‌های سرمایه گذاری رو به افزایش بوده اما به دلیل رشد درآمد حاصل از پرداخت تسهیلات، زیان ناخالص ونوین کاهش یافته است.
 
 درآمد " ونوین " از ابتدای سال روند صعودی داشته و از 218 میلیارد تومان در فروردین ماه به 397 میلیارد تومان در مهر ماه رسیده است که در نهایت موجب شده زیان ناخالص ونوین روند رو به بهبود به خود بگیرد.
 
 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: