کد خبر: ۱۶۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - 10 November 2019
تفاهم نامه همکاری با محوريت حمايت مالي از کسب و کارهای نوپا ميان بانك صنعت و معدن و دانشگاه صنعتي اميركبير به امضا رسيد.
تفاهم نامه همکاری با محوريت حمايت مالي از کسب و کارهای نوپا ميان بانك صنعت و معدن و دانشگاه صنعتي اميركبير به امضا رسيد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، این تفاهم نامه روز هجدهم آبان ماه جاري به منظور تامين مالي طرح های مربوط به کسب و کارهای نوپا، استفاده از توان علمي دانشگاه‌ها و ايجاد ارتباط ميان بخش صنعت و مراکز تحقیقاتی کشور بین حسین مهری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن و سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در محل اين دانشگاه منعقد شد.

حسین مهری در مراسمي كه به همين منظور برگزار شد ضمن تبريك به مناسبت اعياد ماه ربيع الاول اظهار داشت: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی بيشترين نزديكي را با دانشگاه دارد و رسالت اجتماعی اين بانك ايجاب مي كند كه از استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا حمايت كند .
وي ادامه داد: با توجه به اینکه طرح هایی که به بانک پیشنهاد می‌شود در حوزه معدنی و صنعتی است، دانشگاه امیرکبیر می‌تواند در خصوص انتقال دانش لازم و به روز رساني اطلاعات كارشناسان اين بانك تاثیر به سزایی داشته باشد.

مهری افزود: در حوزه استارتاپ‌ها که محور این تفاهم نامه است، حدود ۳۰۰ میلیارد ریال تخصيص يافته است تا تسهیلات لازم به شرکت‌هایی که توسط دانشگاه امیرکبیر معرفی می شوند، پرداخت شود. البته در موضوع تجهیز آزمایشگاه نیز مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو در نظر گرفته شده است.

احمد معتمدی درمراسم ياد شده درباره اهداف این تفاهم نامه گفت: ضرورت دارد تفكر علمي و تئوريك با نيازهاي بازار و تجارت تلفيق شود و دانشگاه امیر کبیر تلاش کرده است تا در جهت حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، ارتباط خوبی با بانک‌ها برقرار کند به خصوص بانک صنعت و معدن که حامی طرح‌های صنعتی است.

وی گفت:‌ پیش از این نیز، تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه امیرکبیر و بانک صنعت و معدن منعقد شده بود و در جشنواره فناوري، شركت هاي نوپا و دانش بنيان شناسايي شده و مقرر شد این بانک از نهادهای فن آور و نوآور حمایت کند تا این شرکت‌ها به مرحله تولید برسند .

رئیس دانشگاه صنعتي امیرکبیر با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان تحت پوشش دانشگاه از مرز ۲۰۰ شرکت عبور کرده است افزود: برای اجرای فاینانس تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای پروژه‌ها و خرید تجهیزات طرح‌های تولیدی نیاز به یک بانک داخلی بود تا از اعتبارت خارجی استفاده کنیم که خوشبختانه بانک صنعت و معدن همکاری خوبی دراین باره دارد. 

احمد معتمدي همكاري ميان بانك صنعت و معدن و داشگاه اميركبير را مثبت و ثمر بخش توصيف كرد و بيان داشت : آموزش نیروهای بانک توسط دانشگاه امیرکبیر طبق تفاهم نامه از دیگر محورهای این همکاری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: