با بررسی مشکل اعلامی رضا رشیدپور , مجری صدا و سیما در یکی از شبکه های اجتماعی بر روی همراه بانک وی، بروز احتمال هرگونه هک و فیشینگ حساب این مشتری منتفی شناخته شد.
به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، در پی اعلام رضا رشیدپور در فضای مجازی مبنی بر سوءاستفاده احتمالی از حساب بانکی وی در شامگاه هجدهم آبان ماه و دریافت پیامک های مشکوک , مسئولان بانک تجارت بلافاصله با وی تماس گرفته و با بررسی جزئیات ماجرا نسبت به رفع ابهام و حل مشکل و راهاندازی مجدد همراه بانک تجارت اقدامات لازم را انجام دادند.
بنابر بررسیهای انجام شده احتمال هرگونه فیشینگ و سوءاستفاده از حساب وی رد و مشکل پیش آمده در خصوص دریافت رمز و ورود به اپلیکیشن مرتفع شد .
بانک تجارت برای افزایش هرچه بیشتر امنیت حساب مشتریان خود به محض ورود به همراه بانک و اینترنت بانک پیامک ورود به سامانه به شماره موبایل وی ارسال میکند.
مشتریان بانک تجارت در صورتی که احساس نا امنی در رمز همراه بانک و اینترنت بانک خود کنند میتوانند از طریق سامانه دریافت و تغییر فوری رمز همراه بانک تجارت به آدرس my.tejaratbank.ir نسبت به دریافت رمز جدید اقدام کنند.
بانک تجارت همچنین در راستای افزایش امنیت رمز دوم حساب مشتریان خود، با راهاندازی سامانه همراز، امکان دریافت رمز دوم یکبارمصرف را با شرایطی آسان برای مشتریان فراهم کرده است.
در حال حاضر حدود 90 درصد عملیات بانکی کشور خارج از شعب و به صورت الکترونیکی و از طریق موبایل، اینترنت، و ... انجام میشود و تامین امنیت خدمات بانکداری الکترونیک از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. هوشیاری کاربران خدمات نوین بانکی نسبت به حفظ رمزهای ورود به این سامانهها، اطلاعات کارت و حساب خود از اهمیت بالایی برخوردار است.
بانک تجارت کانالهای متنوع و آسانی را برای پیگیری مشکلات اینچنینی مشتریان از جمله مرکز ارتباط مشتریان 1554 به صورت 7 در 24 ، سایت اینترنتی، تلفن گویا، مراجعه حضوری، درج در نامههای کتبی و صندوق پست الکترونیک مهیا کرده است.
پیگیری فوری مشکلات مشتریان در حوزه سوءاستفادههای احتمالی مشتریان از جمله مسدودی فوری حساب، غیرفعالسازی حساب و کارت، همچنین غیرفعالسازی رمز خدمات نوین، ارائه راهکار برای فعالسازی و دریافت رمز غیرحضوری همراه بانک و اینترنتی بانک(خدمات نوین) از جمله کارهای مرکز ارتباط مشتریان بانک تجارت است.