کد خبر: ۱۶۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - 10 November 2019
"سودسپرده" و "استقراض" ۳۵برابر درآمد ناشی از تسهیلات
بانکداری ایرانی ـ کسب زیان خالص ۳۹هزار و ۵۱۰میلیارد ریالی بانک سرمایه در ۶ماهه نخست امسال زیان انباشته این بانک را به بیش از ۲۳۳ هزار میلیارد ریال رساند.

بانکداری ایرانی  ـ   کسب زیان خالص ۳۹هزار و ۵۱۰میلیارد ریالی بانک سرمایه در ۶ماهه نخست امسال  زیان انباشته این بانک را به بیش از ۲۳۳ هزار میلیارد ریال رساند.
 
به گزارش  بانکداری ایرانی ، زیان انباشته بانک در پایان شهریور ماه سال جاری به رقم  ۲۳۳هزار میلیارد ریال رسیده و این مبلغ معادل ۵۸ برابر سرمایه ثبت شده آن است و بعید به نظر می‌رسد که با توجه به شرایط کنونی بانک، امیدی نسبت به افزایش سرمایه آن نیز وجود داشته باشد.


سود سپرده پرداختی "سمایه" در این مدت ۱۶.۳۴۶میلیارد ریال و هزینه‌های مالی ناشی از استقراض از بانک مرکزی، مبلغ ۱۹.۷۵۹میلیارد ریال بوده است  که میزان هزینه سود سپرده‌ها و استقراض این بانک بیش از ۳۵ برابر درآمد ناشی از تسهیلات است.
 
 
"سمایه" در ۶ ماهه نخست امسال تنها ۱.۰۱۲میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده و این در حالی است که سود سپرده پرداختی این بانک در این مدت ۱۶.۳۴۶میلیارد ریال و هزینه‌های مالی ناشی از استقراض از بانک مرکزی، مبلغ ۱۹.۷۵۹ میلیارد ریال بوده است.
 
براساس این گزارش ، جمع سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت نزد این بانک به ۱۶۶ هزار میلیارد ریال رسیده و میزان بدهی بانک به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی نیز به ۱۹۱ هزار میلیارد ریال رسیده است
باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: