کد خبر: ۱۶۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 02 November 2019
با توجه به مشکلاتی که پرداخت سود به سپرده گذاران بانکی برای اقتصاد به همراه دارد ، صندوق های سرمایه گذاری می تواند فرصتی مناسب برای ورود سرمایه ها به بورس باشد .
بانکداری ایرانی  ـ  با توجه به مشکلاتی که پرداخت سود به سپرده گذاران بانکی برای اقتصاد کشور به همراه دارد از جمله افزایش نقدینگی و به طبع آن افزایش تورم و از طرف دیگر فشار سود تسهیلات بانکی بر بخش تولید ، صندوق های سرمایه گذاری می تواند فرصتی مناسب برای  ورود سرمایه ها به سمت بازارهای مولد از طریق بازار سرمایه باشد .

به گزارش بانکداری ایرانی ، صندوق سرمایه گذاری یکی از فرصت های مطلوب سرمایه گذاری در گزینه های مختلف سرمایه گذاری مثل بازار سرمایه است ، خصوصا برای افرادی که قصد سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس را دارند و خودشان وقت و یا اطلاعات کافی را برای انجام این کار ندارند.با این کار فرد سرمایه گذار امکان دستیابی به بازدهی هایی بالاتر از سود بانکی را بدست خواهد آورد.

به طور خلاصه یک صندوق سرمایه گذاری مجموعه ای از سهام، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار است. در واقع شما می توان آن را به صورت شرکتی در نظر بگیرید که در آن افراد مختلف پول های خود را روی هم می گذارند و در سبدی از اوراق بهادار سرمایه گذاری می کنند.در حال حاضر میزان سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری در ایران به بیش از ۱۱۵۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مزایای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری
 
مدیریت حرفه ای دارایی ها  
کاهش ریسک سرمایه گذاری ها  
نظارت و شفافیت اطلاعاتی  
نقد شوندگی بالا 
صرفه جویی نسبت به مقیاس  

  انواع صندوق های سرمایه گذاری

 صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت

این نوع صندوقها حداقل بین ۷۰% تا ۹۰% از دارایی های خود را در اوراق مشارکت، سپرده بانکی، گواهی سپرده بانکی و سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه گذاری می نمایند.باقیمانده دارایی های صندوق نیز به اختیار مدیر صندوق (تا سقف ۱۰%) در بورس سرمایه گذاری می شود. یک صندوق سرمایه گذاری با درامد ثابت مناسب برای افرادی است که ریسک پذیری پایینی دارند.
 

صندوق سرمایه گذاری در سهام

این نوع از صندوق ها حداقل ۷۰% از دارایی های خود را در سهام سرمایه گذاری می کنند.۳۰% باقیمانده نیز به اختیار مدیر صندوق در سهام ، اوراق مشارکت ، سپرده بانکی و یا سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه گذاری می شود.این کار باعث می شود که ریسک این نوع صندوق ها نسبت به صندوق های با درآمد ثابت بیشتر شود.به دلیل اینکه بخش زیادی از دارایی های این نوع صندوق در بورس سرمایه گذاری می شود،در نتیجه این نوع از صندوق ها حداقل سود تضمین شده ندارند.

   

 صندوق سرمایه گذاری مختلط

این نوع از صندوق ها حداکثر ۶۰% از دارایی خود را در سهام سرمایه گذاری می کنند.حداقل ۴۰% از دارایی صندوق  نیز در اوراق با درآمد ثابت مثل اوراق مشارکت و سپرده های بانکی سرمایه گذاری می شود.به صورت کلی می توان گفت این نوع از صندوق های سرمایه گذاری از منظر سطح ریسک بین ۲ نوع صندوق با درامد ثابت و صندوق سرمایه گذاری در سهام قرار می گیرند.



به گزارش بانکداری ایرانی  ، می توان گفت صندوق هایی که در این گزارش درباره آنها توضیح داده شد،انواع اصلی صندوق های  گذاری به شمار می روند. بیشتر سرمایه گذاری ها در این نوع از صندوق ها انجام می شود.اما انواع دیگری از صندوق های سرمایه گذاری نیز هستند  .از انواع دیگر صندوق های سرمایه گذاری می توان به صندوق های زمین و ساختمان،صندوق های بازارگردانی،صندوق های نیکوکاری و … اشاره کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: