کد خبر: ۱۶۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 30 October 2019
رشد درآمدهای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کنار مدیریت هزينه‌هاي عملياتي و غيرعملياتي، کاهش مطالبات غيرجاري و کاهش بدهي‌هاي اين بانك نسبت به ساير بانك‌ها و موسسات اعتباري، گوياي استحكام وضعيت و ساختار مالي اين بانك حتي در شرايط دشوار كنوني اقتصاد كشور است.
رشد درآمدهای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کنار مدیریت هزينه‌هاي عملياتي و غيرعملياتي، کاهش مطالبات غيرجاري و کاهش بدهي‌هاي اين بانك نسبت به ساير بانك‌ها و موسسات اعتباري، گوياي استحكام وضعيت و ساختار مالي اين بانك حتي در شرايط دشوار كنوني اقتصاد كشور است.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در حالی که رشد فزاینده مطالبات غيرجاري يکي از معضلات اصلي بانک‌هاي تجاري كشور است و برخي از آن تحت عنوان «آوار مطالبات غيرجاري بر سر نظام بانكي» يا دارايي‌هاي فريز شده بانك‌ها، ياد مي‌كنند اما در اين ميان بانك‌هاي قرض‌الحسنه، وضعيت متفاوتي دارند. در بانك قرض‌الحسنه مهر ايران، نسبت مطالبات غيرجاري به كل تسهيلات پرداختي، ۹۷ صدم درصد است؛ يعني ميزان مطالبات غيرجاري اين بانك كمتر از يك درصد مي‌باشد. اين عدد در حالي است كه در سال ۱۳۹۷ وضعيت اقتصادي كشور با مشكلات ناشي از تحريم‌هاي اقتصادي مواجه شد و بسياري از دريافت كنندگان تسهيلات از بانك‌هاي تجاري در بازپرداخت اقساط خود دچار مشكل شدند. اما ميزان مطالبات غيرجاري بانك قرض‌الحسنه مهر ايران نسبت به كل تسهيلاتي كه اين بانك پرداخت كرد، در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ با كاهش ۳ دهم درصدي همراه بود.

از سوی دیگر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانکی تجاري نيست و سوددهي به سهامداران، اولويت اين بانک محسوب نمي‌شود و علي‌رغم اين که تسهيلات پرداختي اين بانك با نرخ كارمزد بين صفر الي ۴ درصد مي‌باشد اما صورت‌هاي مالي آن نشان مي‌دهد اين بانك با مديريت بهينه هزينه‌هاي سربار و مديريت هزينه‌هاي اداري و تشكيلاتي و كاهش بهاي تمام شده عمليات بانكي، موفق به شناسايي سود قابل توجهي شده است.

رشد درآمدهای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کنار مدیریت هزينه‌هاي عملياتي و غيرعملياتي، کاهش مطالبات غيرجاري و کاهش بدهي‌هاي اين بانك به ساير بانك‌ها و موسسات اعتباري، گوياي استحكام وضعيت و ساختار مالي اين بانك حتي در شرايط دشوار كنوني اقتصاد كشور است.
این موفقیت‌ها از جمله کاهش مطالبات غیرجاری و کنترل هزينه‌هاي اداري و تشکيلاتي و هزينه‌هاي سربار در حالي به دست آمده است که ميزان فعاليت عملياتي اين بانك با جهشي بزرگ همراه بوده است. مجموع تعداد تسهيلات پرداختي بانك قرض‌الحسنه مهر ايران از ۷۵۲ هزار در سال ۱۳۹۶ به عدد يك ميليون و ۲۳۰ هزارفقره تسهيلات در سال ۱۳۹۷ و يك ميليون و يكصد هزار فقره تسهيلات طي ۶ ماه سال ۱۳۹۸افزايش يافته است.

از دیگر نکات قابل توجه درخصوص عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، جهش در سپرده‌های مشتریان اين بانک بود. بانك قرض‌السنه مهر ايران به دليل ماهيت غيرتجاري خود كاري دشوار براي رقابت با بانك‌هاي تجاري در جذب سپرده‌ها دارد. زيرا سودي به سپرده‌هاي مشتريان پرداخت نمي‌كند. اما رشد بانك در جذب سپرده‌ها و كسب سهم بيشتري از بازار نيز قابل توجه بوده است. ميزان سپرده‌هاي مشتريان بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در پايان سال ۱۳۹۶ عدد ۱۱۰ هزار ميليارد ريال بود كه اين عدد در پايان سال ۱۳۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار ميليارد ريال و در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۸ به ۲۲۷ هزار ميليارد ريال افزايش يافته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: