کد خبر: ۱۶۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - 26 October 2019
فرصت ها در دستان شماست
بانکداری ایرانی ـ امروزه گزینه های فراوانی برای دریافت تسهیلات در نظام بانکی کشور وجود دارد که دریافت تسهیلات با پشتوانه گردش حساب یکی از این گزینه ها است که البته جزو ساده ترین روش ها و مقرون به‌ صرفه‌ترین آنها نیز محسوب می شود .
  بانکداری ایرانی ـ  لیلا فریادرس ، در طرح «فرصت بانک تجارت» مشتریان می توانند با پشتوانه میانگین حساب خود تا 50 میلیون تومان  وام بگیرند. 
 
به گزارش   بانکداری ایرانی  ، امروزه گزینه های فراوانی برای دریافت تسهیلات در نظام بانکی کشور وجود دارد که دریافت تسهیلات با پشتوانه گردش حساب یکی از این گزینه ها است که البته جزو ساده ترین روش ها و مقرون به‌ صرفه‌ترین آنها نیز محسوب می شود و معمولا استقبال بیشتری نیز از سوی مردم و مشتریان از این طرح می شود. 
 
این طرح به تازگی در بانک تجارت نیز اجرایی شده و در طرحی که نام آن «فرصت بانک تجارت» گذاشته شده مشتریان می توانند با استفاده از امتیاز گردش حساب وام دریافت کنند. 
 
پس افتتاح یک حساب قرض الحسنه و یا جاری در بانک تجارت و امکان واریز و برداشت از حساب در طول سرمایه گذاری و سپرده گذاری اولین گام مشتریان برای استفاده از این طرح است. پس در نتیجه در بازه های زمانی 2 یا 3 ماهه مشتری برای سپرده گذاری سودی دریافت نمی کند. 
 
 
 
نکته مهم در این طرح، مدت ‌زمان در نظر گرفته ‌شده برای معدل سازی و میزان تسهیلات پرداختی است که نسبت به سایر طرح‌های مشابه در سایر بانک ها، دارای جذابیت و امتیازات بیشتری است. 
 
سود تسهیلات فرصت در بانک تجارت، با پشتوانه میانگین حساب 18 درصد، سقف اقساط 36 ماه و سقف تسهیلات اعطایی نیز 50 میلیون تومان است. 
 
 
ضمانت های لازم برای دریافت این وام نیز علاوه بر اینکه 15 درصد از مبلغ سپرده مشتری به‌عنوان ضمانت تسهیلات دریافتی تا زمان تسویه بدهی وی نزد بانک نگهداری می‌شود برای تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان ارائه سفته و ضمانت یک نفر ضامن معتبر (دارای جواز کسب یا گواهی کسر از حقوق) و برای تسهیلات با مبالغ بیش از 20 میلیون تومان ارائه سفته و ضمانت دو نفر ضامن معتبر (دارای جواز کسب یا گواهی کسر از حقوق) الزامی است.
 
از دیگر شرایط این وام این است که بانک تجارت سقف این وام را 50 میلیون تومان در نظر گرفته است. این عدد بر اساس معدل حسابی است که مشتری در بازه زمانی 2 یا 3 ماهه ایجاد می‌کند. یعنی مشتری در این طرح می‌تواند معادل حداقل 100 درصد و حداکثر 140 درصد میزان میانگین حساب را (تا سقف 50 میلیون تومان) وام دریافت کند. 
 
در واقع اگر مشتری یک معدل 2 ماهه را ایجاد کند تا 120 درصد میزان میانگین حساب خود و اگر معدل 3 ماهه ایجاد کند تا 140 درصد میزان میانگین حساب را می‌تواند وام بگیرد. بنابراین برای دریافت سقف تسهیلات، باید میانگین حساب و مدت‌ زمان سرمایه‌گذاری بیشتر و تعداد اقساط انتخابی کمتری داشته باشید.
 
همچنین عدم سوابق منفی از شخص تسهیلات گیرنده نزد بانک مرکزی از جمله مواردی است که متقاضیان می بایست قبل از دریافت تسهیلات از آن اطمینان حاصل کنند. 
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: