کد خبر: ۱۶۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - 24 October 2019
دكتر حسين مهري رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن در ديدار با صنعتگران و كارآفرينان استان همدان گفت: اين بانك با توجه به ماموريت توسعه اي كه بر عهده دارد و با هدف رونق بخشيدن به صنايع كشور اهتمام خود را در مسير حمايت از بخش توليد كشور قرار داده است.
دكتر حسين مهري رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن در ديدار با صنعتگران و كارآفرينان استان همدان گفت: اين بانك با توجه به ماموريت توسعه اي كه بر عهده دارد و با هدف رونق بخشيدن به صنايع كشور اهتمام خود را در مسير حمايت از بخش توليد كشور قرار داده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، در اين سفر كه دكتر محمد مهدي مفتح نماينده مجلس و معاون اقتصادي استاندار و جمعي از مديران استاني مرتبط با حوزه توليد مديرعامل اين بانك را همراهي مي كردند، دكتر مهري ضمن تسليت ايام پاياني ماه صفر بيان داشت: در شرايط حاضر صنعتگران كشور بيش از هر زماني نياز به حمايت دارند و اين بانك بر اساس شاخص هاي عملكردي خود نشان داد كه در اين زمينه نقش موثري داشته است.

مديرعامل بانك صنعت و معدن اعلام داشت: از سال 92 تا پايان سال 97 به 8 طرح صنعتي در استان همدان تسهيلات پرداخت شده است كه از اين تعداد 7 طرح به مرحله بهره برداري رسيده و يك طرح نيز در مرحله اجرا مي باشد.

وي افزود: با بهره برداري از طرح هاي يادشده براي514 نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد مي شود.

دكتر مهري عنوان داشت: هدف اصلي بانك صنعت و معدن به عنوان تنها بانك تخصصي حامي بخش توليد كشور جلوگيري از تعطيلي واحدهايي است كه به دليل افزايش قيمت مواد اوليه و تجهيزات با مشكل مواجه شده اند و در راستاي نيل به اين هدف اعطاي تسهيلات سرمايه در گردش در سال جاري از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است.

مديرعامل بانك صنعت و معدن يادآور شد: اولويت اين بانك در پرداخت، تسهيلات سرمايه در گردش و تكميل طرح هاي نيمه تمامي است كه از پيشرفت فيزيكي مطلوبي برخوردارند و سپس اجراي طرح هاي توسعه اي واحدهاي توليدي موجود و پروژه هايي است كه زنجيره تأمين را تكميل نمايند.

وی اظهار داشت: اين استان به دليل دسترسي به بازارهاي كشور همسايه مي تواند مكان مناسبي براي استقرار صنايع صادرات محور باشد كه بهره برداري از چنين صنايعي ارزش افزوده و ارزآوري مناسبي به همراه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه استان همدان ۴۱ درصد تنوع معادن کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۸ نوع ماده معدنی از معادن استان همدان استخراج می‌شود و 45 درصد صنايع اين استان صنايع معدني است.

دكتر حسين مهري تاكيد كرد: تامین نقدینگی مورد نياز بزرگترین مشکل تولید‌کنندگان در شرایط تحريم هاي ظالمانه اقتصادی است و بانك صنعت و معدن مصمم تر از گذشته، نقطه اتكاي توليدكنندگان و كارآفرينان كشور است.

 مديرعامل بانك صنعت و معدن تصريح كرد: براي تسهيل فرآيند اعطاي تسهيلات ، به مديران استاني و رؤساي شعب تفويض اختيار بيشتري داده شد تا در كمترين زمان ممكن تأمين نقدينگي واحدهاي صنعتي به انجام برسد.

وی بازديد مستمر مديران ارشد بانكي از واحدهاي توليدي به منظور ديدار با توليدكنندگان و مطرح کردن مشکلات را زمينه ساز رفع موانع توليد دانست و اظهار داشت: اولين گام در تحقق رونق توليد، بررسي دقيق مسايل و معضلات صنعتگران و سپس تلاش بي وقفه براي پاسخگويي به خواسته هاي آنان است.

دكتر محمد مهدي مفتح نماينده مردم اين شهرستان در مجلس ضمن تقدير از بانك صنعت و معدن براي اقدامات مؤثر در حمايت از صنايع استان گفت: بیشترین قسمت مشکلات واحدهای صنعتی نبود سرمایه در گردش و بدهی‌های معوقه است و تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی و صنعتی، توسعه صنایع تکمیلی و ایجاد واحدهای جدید می تواند راهگشای حل معضل بیکاری باشد.

دكتر مفتح تصریح کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی این شهرستان با دریافت تسهیلات اندک و تأمین سرمایه در گردش می‌توانند به چرخه تولید بازگردند.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن به اتفاق جمعي از مديران اين بانك در ادامه از شركت مهان كاغذ (توليد كاغذ طوسي)، هگمتان دارو(توليد انواع دارو)، فاران شيمي(توليدات دارويي)، فروسيليس غرب(توليد فروسيليس) ، پايا بسپار (توليد لوازم و تجهيزات آبياري) پلمپين( توليد پلمپ) ، پويان طب (توليد پيچ و پلاك ارتوپدي)، قطعه سازان رزن (توليد قطعات خودرو) و قطعه سازان شوكت(توليد بخاري هرموتيك) بازديد مي كند و با مديران اين شركت ها جهت بهبود وضعيت آنان به همفكري و ارائه پيشنهاد مي پردازد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: