کد خبر: ۱۶۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - 24 October 2019
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: دستگاه‌های اجرایی در مورد الکترونیکی‌کردن خدماتشان مقاومت دارند و به دستگاه‌های دیگر اجازه بهره‌برداری لازم از این اطلاعات را نمی‌دهند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: دستگاه‌های اجرایی در مورد الکترونیکی‌کردن خدماتشان مقاومت دارند و به دستگاه‌های دیگر اجازه بهره‌برداری لازم از این اطلاعات را نمی‌دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی، «جمشید انصاری» روز چهارشنبه در پانزدهمین نشست معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مستقل با محوریت «بررسی عملکرد شاخص‌های عمومی دوره دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری در سال ۹۷» و «بررسی نتایج سنجش فرهنگ سازمانی دستگاه‌های اجرایی» گفت: سال‌هاست که در حوزه بهبود فضای کسب‌وکار، تکالیف روشنی را در نظام اداری مطرح می‌کنیم؛ از جمله اینکه مجوزهای غیرضروری و مقررات زائد را حذف کنیم و فرآیندهای ارائه خدمت و انجام ماموریت را تسهیل کنیم. 

وی افزود: اما ارزیابی‌ها نشان می‌دهد ما در این حوزه خیلی موفق نبوده‌ایم و جایگاه ما در اندازه‌ها و شاخص‌های جهانی، به‌ویژه در شاخص شروع کسب‌وکارها جایگاه مناسبی نیست و نشان‌دهنده فرآیندهای پیچیده و لزوم اخذ مجوزهای متعدد برای شروع فعالیت‌ها است که دستگاه‌ها هم در ارائه این مجوزها دچار لختی و کندی هستند. 

معاون رئیس‌جمهور گفت: اگر به بسیاری از تصمیماتی که به نظرات جمعی یا در مراحلی بین قسمت‌های داخلی دستگاه‌ها موکول کرده‌ایم دقت کنیم و اصلاح فرآیندها و ساده‌سازی آنها را در دستور کار خود قرار دهیم و بر حذف مجوزهای غیرضروری اهتمام داشته باشیم، قطعا شروع فعالیت کسب‌وکار در کشور از سهولت بیشتری برخوردار و به حل مشکلات در حوزه‌های دیگر نیز منجر می‌شود. 

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امروز در اجرای ۲۳ پروژه اصلی در حوزه توسعه دولت الکترونیکی در سطح کشور و دستگاه‌ها، به دلیل همکاری‌نداشتن دستگاه‌ها با یکدیگر دچار کندی این پروژه‌ها شده‌ایم که طی جلسه‌ای با وزیر ارتباطات بنا شده است راهکاری برای شتاب‌دادن به اجرای این پروژه‌ها اندیشیده شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: