کد خبر: ۱۶۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - 22 October 2019
شرکت بیمه «ما» در ۶ ماهه نخست امسال، سود خالص هر سهم خود را ۹۷ درصد افزایش داد.

شرکت بیمه «ما» در ۶ ماهه نخست امسال، سود خالص هر سهم خود را ۹۷ درصد افزایش داد.

این شرکت با نماد معاملاتی «ما»، اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۸ را منتشر کرد که بر اساس آن، سود خالص هر سهم این شرکت بیمه خصوصی، با ۹۷ درصد رشد از ۲۱۴ ریال به ازای هر سهم در پایان اسفندماه ۹۷ به ۴۲۱ ریال به ازای هر سهم در پایان شش ماهه نخست امسال رسیده است.

بر اساس این گزارش، سود انباشته بیمه «ما» در پایان سال مالی گذشته، ۳۱۴ میلیارد و ۷۷۷ میلیون ریال بوده که با ۹۴ درصد رشد به ۶۱۱ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال در پایان شهریورماه ۹۸ افزایش یافته است.

بر این اساس، سود خالص این شرکت بیمه‌ای در این شش ماه، ۹۷ درصد بیشتر شده و از ۳۲۰ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال در پایان سال ۹۷ به ۶۳۱ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال در پایان فصل تابستان ارتقا پیدا کرده است.

سود عملیاتی بیمه «ما» در این مدت ۱۲۴ درصد رشد داشته و ظرف مدت شش ماه از ۲۷۱ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال به ۶۰۹ میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال رسیده است. این گزارش حاکی است، جمع دارایی های شرکت بیمه «ما» نیز ۱۸ درصد بیشتر شده و در حالی که در پایان سال گذشته این رقم ۱۸.۰۹۰ میلیارد و ۷۸ میلیون ریال بوده در پایان شهریورماه امسال به ۲۱.۳۴۴ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال افزایش یافته است.

درآمد حق بیمه این شرکت بیمه نیز ۷۳ درصد رشد داشته و از ۱.۶۲۱ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال به ۲.۸۰۷ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال رسیده است. بیمه «ما» در شش ماهه امسال ۱.۷۵۳ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده که در مقایسه با خسارت پرداختی ۱.۱۱۳ میلیارد و ۱۹۹ میلیون ریالی پایان سال گذشته، ۵۸ درصد رشد داشته است.

این شرکت در شش ماهه امسال، ۷۱۰ میلیارد و ۲۹۴ میلیون ریال از عملیات بیمه ای خود سود به صورت ناخالص کسب کرده که این رقم در پایان سال گذشته ۳۷۰ میلیارد و ۷۶۲ میلیارد ریال بوده و حاکی از ۹۲ درصد رشد در این زمینه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: