کد خبر: ۱۶۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 20 October 2019
عضو انجمن بیمه گران ایران شروط پوشش سرمایه گذاران در بورس و سهام توسط شرکت های صنعت بیمه را اعلام کرد.
عضو انجمن بیمه گران ایران شروط پوشش سرمایه گذاران در بورس و سهام توسط شرکت های صنعت بیمه را اعلام کرد.

مجید قاسمی درباره پوشش سرمایه گذاران و سهام توسط شرکت های صنعت بیمه به ایرنا گفت: تصور اینکه یک شرکت بیمه به تنهایی قادر به انجام این اقدام برای بازار سرمایه باشد دشوار است. بنابراین باید کنسرسیومی از شرکت های بیمه ها تشکیل و حمایت ملی هم در میان باشد .

وی افزود: صنعت بیمه علاوه بر پوشش ریسک موضوعات مختلف باید بتواند ریسک صنعت را نیز ارزیابی کند . فعالیت‌های مختلف قابل تامین پوشش بیمه هستند اما بستگی به این دارد که تعداد متقاضیان چقدر باشد تا بر اساس نسبت قانون اعداد بزرگ این ریسک برای بیمه‌ها به حداقل برسد. این موضوع در صنعت بیمه، تحت مطالعه قرار دارد.

براساس این گزارش، ایجاد کنسرسیوم بیمه‌ای توسط شرکت‌های بیمه می‌تواند ریسک حضور در بازار سرمایه را برای سهامداران خرد و تازه‌وارد پوشش دهد و از آنها در مقابل نوسان و افت شدید شاخص بورس حمایت کند. این موضوع سال‌ها است مطرح شده اما به دلیل ساختار پیچیده معاملات بازار سرمایه و فعالیت میلیون‌ها سهامدار در این بازار تاکنون به نتیجه نرسیده است.

هر  بار که شاخص بورس با افت شدید مواجه و فریاد نارضایتی سهامداران بلند می‌شود، طرح بیمه سهامداران مطرح شده و پیشنهادهایی می‌شود، اما با تثبیت شرایط بازار سرمایه، این طرح به فراموشی سپرده می‌شود. نوسان منفی بازار سهام در هفته‌ای که گذشت باعث شد تا بار دیگر طرح راه‌اندازی بیمه سهام توسط شرکت‌های بیمه مطرح شود.

این موضوع جزء علاقه‌مندی‌های شرکت‌های مختلف قرار دارد اما عدم شناخت از سازوکار اجرای آن، باعث احتیاط و محافظه کاری آنها در این باره شده است. در دوره‌های مختلف نیز مذاکراتی میان شرکت های بیمه‌ و سازمان بورس انجام شد اما به دلیل مشخص نبودن نحوه اعمال پوشش بیمه‌ای برای سهام این طرح‌ها به نتیجه نرسیده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: