کد خبر: ۱۶۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 20 October 2019
هفته گذشته بازار ارز هفته آرامی را پشت سر گذاشت. به نظر می‌رسد چسبندگی بالای نرخ‌ها و دستیابی به تعادلی طولانی‌مدت بخشی از تقاضای ارزی که ماهیت سفته‌بازانه داشته را به عقب رانده و از سوی دیگر، بازارساز هم با حضور مستمر و فعال خود در مدیریت عرضه موثر عمل کرده است تا دامنه تغییرات نرخ محدود و باثبات بماند. 

ادامه این روند با کاهش انگیزه نوسان‌گیران، می‌تواند به افت نرخ‌های ارز به سطوح پایین‌تری منجر شود. در سوی دیگر بورس تهران پس از ماه‌ها رشد کم‌سابقه، هفته قبل دومین نزول هفتگی پیاپی خود را تجربه کرد. هراس معامله‌گران بازار سهام از تداوم روند اصلاحی بورس، می‌تواند بر تقاضای دلار در هفته‌های آتی اثرگذار باشد.

تکرار روند نزولی فلز زرد

طی هفته اخیر سکه افت نزدیک به یک درصدی قیمت را تجربه کرد و بر خلاف انتظارات بسیاری از سکه‌بازان درخصوص بازگشت قیمت سکه به بالای مرز ۴ میلیون تومان (همانند روند معمول هفته‌های گذشته)، در تمام دادوستدهای هفته گذشته زیر این مرز معامله شد.

 طی هفته قبل دلار و طلای جهانی تغییرات هفتگی اندکی را ثبت کردند. با وجود این، فلز گرانبهای داخلی متفاوت عمل کرد و ۴۰هزار تومان کاهش قیمت داشت. سکه از ابتدای سال عقبگرد ۷ /۱۴ درصدی را ثبت کرده است؛ این اتفاق از این جهت جلب توجه می‌کند که طی این مدت دلار با افت ۱۳درصدی و طلای جهانی با صعود ۱۴درصدی مواجه شده‌اند. در نتیجه افت کمتری برای سکه نسبت به دلار مورد انتظار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: