کد خبر: ۱۶۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - 15 October 2019
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: امسال ۵هزار معلم به دلیل عدم پرداخت هزینه خواستار انتقال به تهران شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: امسال ۵هزار معلم به دلیل عدم پرداخت هزینه خواستار انتقال به تهران شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدصیدلو عصر دوشنبه در بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه میانگین عدد تراکم در کلاس درس شهرستان‌های استان‌تهران ۳۲ و این میانگین در کل کشور عدد ۲۴ است اظهار داشت: در کل کشور تعداد دانش‌آموزان اتباع خارجی که عموما افغانستانی هستند ۴۷۰ هزار نفراست که ۱۱۶ هزار نفر از آنان در شهرستان‌های تهران سکونت و تحصیل دارند.

صیدلو در ادامه با بیان اینکه کیفیت آموزش و پرورش در رشد دانش آموزان و تحویل آنان به جامعه نقش بسیار مهمی دارد گفت: اگر به درستی بر روی رشد اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان کار نشود در آینده با آسیب‌های اجتماعی فراوانی روبرو خواهیم شد که الزاما برای رفع این آسیب‌ها هزینه‌های گرانی را باید متحمل شویم.

وی بیان داشت: نسبت معلم به دانش‌آموز در کل کشور یک به ۱۴ است؛ یعنی به ازای هر ۱۴ دانش‌آموز یک معلم داریم و این در حالیست که این نرخ در شهرستان‌های تهران یک به ۱۹ است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران با تاکید بر اینکه مطالبات فرهنگی نیز باید از طریق نمایندگان انتقال داده شوند عنوان داشت: انتظار مردم از نمایندگان در هر نهاد و سازمانی که از طریق رای مردم مستقر می‌شوند و قدرت را در اختیار می‌گیرند فقط مسائل عمرانی نیست و حتما از شورای شهر و روستا و شورای استان مردم فقط انتظار ندارند که در مسایل عمرانی و ساختمانی و مسائلی که مربوط به امور مالی است، اظهار نظر کنند و حتما بخشی از تمرکز نمایندگان مردم باید روی مسایل فرهنگی باشد.

صیدلو گفت: بدهی آموزش و پرورش استان تهران در سال گذشته مبلغ ۱۰ میلیارد ریال بود که امسال به ۵۰ میلیارد ریال رسیده است و در پرداخت این مبلغ سردرگم هستیم و ۵ هزار نفر از معلمان به دلیل عدم پرداخت هزینه تقاضای انتقال به شهر تهران را داشته اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: