کد خبر: ۱۶۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 14 October 2019
بانکداری ایرانی ـ معاون سیاستگذاری اداره کل امنیت بانک ملت درباره فعالیت بانک ملت برای کاهش فیشینگ گفت: بانک ملت از سال ۹۲ کمپینی که شامل اقدامات فنی و اجرایی و همچنین آگاهی‌رسانی بود در این بخش راه‌اندازی کرد و بانک ملت در بانکداری الکترونیکی اولین بانکی بود که از OTP روی حواله‌های بانک ملت استفاده کرد.
بانکداری ایرانی ـ معاون سیاستگذاری اداره کل امنیت بانک ملت درباره فعالیت بانک ملت برای کاهش فیشینگ گفت: بانک ملت از سال ۹۲ کمپینی که شامل اقدامات فنی و اجرایی و همچنین آگاهی‌رسانی بود در این بخش راه‌اندازی کرد و بانک ملت در بانکداری الکترونیکی اولین بانکی بود که از OTP روی حواله‌های بانک ملت استفاده کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی  مهران مستأجری درباره کمپین بانک ملت به منظور اقدامات فنی و اجرایی و نیز آگاهی‌رسانی برای کاهش فیشینگ توضیح داد: بانک ملت در اوایل دهه ۹۰ درگیر داستان فیشینگ بود و آن زمان هنوز وضعیت درگاه‌های پرداخت همانند امروز پررنگ نشده بود؛ این بانک به دلیل سهم بالا از خدمات غیرحضوری به‌شدت درگیر موضوع فیشینگ بود. 

وی ادامه داد: بانک ملت از سال ۹۲ کمپینی که شامل اقدامات فنی و اجرایی و همچنین آگاهی‌رسانی بود در این بخش راه‌اندازی کرد. بانک ملت در بانکداری الکترونیکی اولین بانکی بود که از OTP روی حواله‌های بانک ملت استفاده کرد. در گام اول استفاده از OTP برای سقف بالای یک‌میلیون تومان اجباری و در گام دوم این مهم برای تمام مبالغ اجباری شد. 

مستآجری با اشاره به اینکه حرکت‌های واحد در شبکه بانکی و پرداخت اثرگذارتر خواهد بود تاکید کرد: اقداماتی که در هر بانک به‌صورت مجزا انجام می‌شود منجر به ایجاد دغدغه‌های بیزنسی می‌شود. بانک ملت به‌منظور کاهش فیشینگ با توجه به این امر از خطای کاربری نشات می‌گیرد خود را مقید می‌دانست تا جایی که امکان دارد کاربر را محدود کند تا از ریل خارج نشده و دچار خطا نشود. 

وی افزود: بانک ملت هم چنین در بحث آگاهی بخشی نیز با آموزش‌های بیلبوردی و پوستر تمام تلاش خود در این بخش را انجام داده است.

معاون سیاستگذاری اداره کل امنیت بانک ملت با اعتقاد به اینکه روش‌های متکی به یک بانک و سازمان برای مدیریت فیشینگ در کشور جوابگو نیست و اقدام رگولاتور در بهره‌گیری از رمزهای پویا در کارت‌های بانکی راهکار مناسبی است گفت: این اقدامات تا زمانی که همه ملزم به استفاده از رمزهای پویا نشوند مؤثر واقع نمی‌شود. 

وی افزود: مردم ایران ظرفیت پذیرش این موضوع رادارند شاید در ابتدا منجر به ریزش مشتری شود و اما در بلندمدت به دلیل افزایش امنیت از آن استقبال می‌شود. همچنین به دلیل تقویت زیرساخت‌ها با الزامات امنیتی مثل OTP کار مشتری سخت نمی‌شود و باید در این روند سهولت انجام کار برای مشتریان بانکی تحت تأثیر قرار نگیرد. 

مستأجری ادامه داد: با به‌کارگیری از هر روشی هکرها به راهکارهای جدیدی برای فیشینگ دست می‌یابند و این موضوع پایانی ندارد و تنها از یک مدل به مدل دیگر تغییر رویه می‌دهد. بانک‌ها و شرکت‌های حوزه پیمت باید بتوانند در این شرایط در سریع‌ترین زمان ممکن راهکارهای جایگزین سریع را برای مقابله با شیوه‌های جدید فیشینگ ارائه دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: