کد خبر: ۱۶۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 14 October 2019
یکشنبه نرخ دلار در بازار تهران به ۱۱ هزار و ۴۴۰ تومان رسید. دلار که در دو هفته اخیر بین دو حد ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان و ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان نوسان کرده است، روز گذشته نیز در همین محدوده معامله شد. در هفته‌های اخیر تقاضای غیرتجاری برای دلار به حداقل رسیده است.

 در شرایطی که بازار سهام معاملات پررونقی را تجربه می‌کند، حرکت بخشی از معامله‌گران از بازارهای ارز و سکه به سوی سهام منطقی به نظر می‌رسد. روند نزولی قیمت در سامانه نیما هم یکی از اهرم‌های فشار در یک ماه اخیر بر نرخ‌ها در بازار آزاد است. در سوی دیگر کاهش نرخ حواله درهم به ۳۱۳۰ تومان نیز از جمله معدود عواملی بود که بر کاهش نرخ دلار اثر گذاشت.


قیمت سکه در کف یک ماهه

هر سکه طرح جدید تا ساعت 16 روز گذشته 3 میلیون و 970 هزار تومان معامله شد. سکه که از ابتدای هفته به زیر مرز 4 میلیون تومان نزول کرد، یکشنبه (در روز تعطیلی بازارهای جهانی) بار دیگر خود را با افت 35 تومانی نرخ دلار در بازار داخلی هماهنگ کرد. کاهش قیمت 16 هزار تومانی روز شنبه سکه در پی افت شدید قیمت طلا در بازار جهانی رخ داد. 

اونس طلا در آخرین معاملات بازار جهانی تحت تاثیر حصول یک توافق اولیه در روند مذاکرات تجاری چین و آمریکا به سطح ۱۴۸۹ دلار سقوط کرد. در شرایطی که کارشناسان وال‌استریت چشم‌انداز هفته آینده فلز زرد در بازار جهانی را نزولی پیش‌بینی می‌کنند، کاهش بیشتر قیمت سکه طی روزهای آتی دور از انتظار نخواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: