کد خبر: ۱۶۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - 12 October 2019
اعطای تسهیلات اشتغالزایی بانک صادرات با دو هدف؛
بانکداری ایرانی ـ براساس قونین بانکداری بین المللی بانک ها به عنوان تامین کننده منابع خرد در کشورها شناخته شده‌اند چرا که این منابع خرد سریع‌تر از بانکها تامین می شود.

بانکداری ایرانی ـ  براساس قونین بانکداری بین المللی بانک ها به عنوان تامین کننده منابع خرد در کشورها شناخته شده‌اند چرا که این منابع خرد سریع‌تر از بانکها تامین می شود.
 
به گزارش  بانکداری ایرانی  علاوه بر این بر اساس شاخص‌های سهولت کسب و کار که توسط نهادهای بین‌المللی منتشر می‌شوند تزریق اعتبارات در رتبه‌های نخست تا سوم موثر در اشتغالزایی قرار دارند، بنابراین با نبود تسهیلات خرد نمی توان اشتغالزایی کرد و بانکها با این تسهیلات خرد رونق تولید به ارمغان می اوردند.
 
از طرف دیگر یکی از رسالت‌های اجتماعی بانکها کمک به اقشار ضعیف جامعه است . افراد شریف وابسته به کمیته امداد و بهزیستی همواره باید مورد حمایت بنگاه های اقتصادی قرار گیرند تا معیشت آنها بهبود پیدا کرده و با اشتغال زایی از فضای گذشته خارج شوند .
 
بر اساس این گزارش، بانک صادرات  در سال 97 و 98 بر اساس این دو رسالت یعنی  رونق تولید و رسالت اجتماعی برای افراد نیازمند اقدام به پرداخت  عدد ۲۷ هزار و ۳۰۳  مورد تسهیلات کرده که از سال 97 تا ماه های اخیر انجام شده است و مجموع  ارزش آن سه هزار و 837 میلیارد ریال شده است. 
 
تسهیلات در سال 97 به بهزیستی، امداد و اشتغالزایی و کار
 
 بانک صادرات در سال97 بالغ بر 4468 مورد تسهیلات به افراد متقاضی وابسته به بهزیستی  برای  اشتغالزایی اعطا کرده که به مبلغ  693 میلیارد ریال رسید. 
 
هچنین بانک صادرات در همین سال97 مورد تسهیلات به ارزش 1576 میلیارد ریال به افراد متقاضی اشتغالزایی در کمیته امداد اعطا شد. 
 
علاوه براین درسال 97  نیز 10373 مورد تسهیلات به افراد متقاضی تسهیلات برای مشاغل خانگی با معرفی وزارت کار و رفاه اجتماعی  به ارزش 1042 میلیار دریال پرداخت شد.
 
تسهیلات در سال 98 به بهزیستی، امداد و اشتغالزایی و کار
 
در 6 ماه نخست سال 98 نیز  1021 مورد تسهیلات به اداره بهزیستی برای اشتغال به مبلغ 184 میلیارد ریال پرداخت شد.
 
علاوه بر این 740 مورد وام به ارزش 137 میلیارد ریال برای اشتغال زایی به اعضای کمیته امداد پرداخت شد. 
 
و در نهایت در سال 98 علاوه بر موارد فوق به افرادی که متقاضی تسهیلات برای اشتغال خانگی بوده و از سوی وزارت کار معرفی شده بودند نیز 1694 مورد تسهیلات به ارزش 206 میلیارد ریال پرداخت شد.
 
معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: