کد خبر: ۱۶۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - 10 October 2019
بازار ارز همچنان در حال نوسان میان دو سطح حمایتی و مقاومتی ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان و ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان است و امکان خروج از این محدوده را در یک ماه اخیر نیافته است.
بازار ارز همچنان در حال نوسان میان دو سطح حمایتی و مقاومتی ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان و ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان است و امکان خروج از این محدوده را در یک ماه اخیر نیافته است.

 ساعت ۱۶ دیروز هم نرخ هر دلار آمریکا ۵ تومان کاهش یافت و به سطح ۱۱ هزار و ۴۸۰ تومانی برگشت. 

شاخص ارزی کشور که روز پنج‌شنبه هفته قبل تا سقف یک ماهه پیش رفته بود، تا روز یکشنبه افتی معادل یک درصد را ثبت و سپس با افزایش تقاضا در مسیر صعودی افتاد و سه‌‌شنبه در سطح ۱۱ هزار و ۴۸۵ تومان پیش رفت. 

افزایش تقاضای ارز به مناسبت اربعین را می‌توان تنها نیروهای صعودی بازار دانست. این در حالی است که ثبات نسبتا طولانی نرخ‌های ارز فرصت‌های سفته‌بازانه را محدود و زمینه را برای حرکت پول‌ها به بازارهایی چون سهام فراهم کرده است.


ناتوانی اونس در حمایت از سکه

سکه در معاملات دیروز به‌رغم رشد بهای جهانی طلا به همصدایی خود با روند دلار در بازار داخل ادامه داد. بهای هر سکه طرح جدید طی روز گذشته در واکنش به افت قیمت در بازار ارز، افتی ۳ هزار تومانی را به ثبت رساند و به سطح ۴ میلیون و ۱۲ هزار تومان برگشت و متعاقبا عقب‌نشینی سکه از ابتدای سال را به عدد ۷/ ۱۳درصد رساند. 

سکه در حالی دیروز از دلار تبعیت کرد که طلای جهانی جهش بیش از یک درصدی را تجربه کرد. کاهش احتمال تغییر نرخ بهره دلار باعث شده بود بهای اونس طلای جهانی به زیر مرز ۱۵۰۰ دلار برگردد، اما عصر روز سه‌شنبه با افزایش بدبینی‌ها به روابط چین و آمریکا و تغییر نگاه به سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو، تقاضا برای طلا افزایش یافت. با وجود این، صعود اونس نتوانست اثر کاهشی دلار بر سکه را خنثی کند.


رشد آرام در بازار جهانی فلز زرد

هر اونس طلای جهانی تا ساعت 16 چهارشنبه حدود 1507 دلار معامله شد. بازار طلا که در سپتامبر با دومین کاهش متوالی نرخ بهره آمریکا صعود تا سطح 1530 دلار را تجربه کرد، همچنان به کاهش بیشتر این نرخ امیدوار است. طبق آخرین آمار دیده‌بان CME فعالان بازار افت 25/ 0 واحد درصدی نرخ بهره را با احتمال 84 درصد پیش‌بینی می‌کنند. 

سخنان سه‌شنبه شب رئیس فدرال‌رزرو نیز بر صعود ارزش طلا موثر بود. پاول از خرید بیشتر اوراق قرضه و بسط بیشتر سیاست پولی خبر داد. در سوی دیگر نگاه فعالان بازار طلای جهانی همچنان به نشست پنج‌شنبه و جمعه مقامات پکن و واشنگتن است. 

در حالی که آمریکا در ابتدای هفته با وضع روادید برای مقامات چینی و همچنین قرار دادن برخی شرکت‌های این کشور در لیست سیاه موجب افزایش تنش‌ها شده بود، چهارشنبه خبرهایی از اعلام آمادگی چین برای قبول توافق جزئی با ایالات متحده به گوش رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: