کد خبر: ۱۶۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - 20 September 2019
نرخ بیکاری و تورم استرالیا افزایش پیدا کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، متوسط نرخ تورم استرالیا در دوازده ماه منتهی به اوت با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به ۱.۵ درصد رسید. طی این مدت بیشترین افزایش مربوط به ماهی با ۷.۷ درصد، سبزیجات با ۴.۷ درصد، گوشت با ۳.۳ درصد، نان و غلات با ۲.۲ درصد و نوشیدنی با ۱.۵ درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ تورم در بخش حمل و نقل به ۰.۴ درصد رسیده است که در این بین، بیشترین کاهش مربوط به بلیط هواپیما با ۸.۳ درصد بوده است. قیمت بنزین نیز به لطف کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش ۳.۵ درصدی را تجربه کرد.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم ماه اوت ۰.۱ درصد بود که ۰.۴ درصد بیشتر از تورم ثبت شده در ماه ژوئن بوده است. متوسط نرخ تورم استرالیا در بازه زمانی ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۲ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به سپتامبر ۱۹۷۴ با ۱۰.۲ درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به مارس ۱۹۵۹ با منفی ۳ درصد بوده است.

از طرف دیگر نرخ بیکاری استرالیا تا پایان ماه اوت به ۵.۳ درصد افزایش یافت که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور طی سال جاری میلادی محسوب می شود. طی این مدت اقتصاد ۳۴ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است اما با توجه به خروج گسترده افراد از کار قبلی خودف تعداد بیکاران ۴۱۰۰ نفر نسبت به ماه قبل بیشتر شده است.

تا پایان ماه اوت شمار بیکاران استرالیایی به ۷۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است و شمار افراد جویای شغل پاره وقت با ۲۷ هزار نفر افزایش به ۲۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است. طی این مدت شمار مردان بیکار با ۶۷۰۰ نفر افزایش به ۳۸۲ هزار و ۲۰۰ نفر و شمار زنان بیکار با ۲۷۰۰ نفر کاهش به ۳۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

لازم به ذکر است که پیشتر رشد اقتصادی استرالیا نیز با کاهش مواجه شده بود تا جایی که در سه ماهه منتهی به ژوئن، رشد اقتصادی استرالیا در سطح بسیار ضعیفی باقی ماند و تنها به ۰.۵ درصد رسید. این اتفاق در شرایطی رخ داد که دولت این کشور به منظور تقویت رشد در ماه‌های اخیر به تقویت مخارج دولتی اقدام کرده بود اما کاهش مخارج مصرفی خانوارها و میزان صادرات استرالیا باعث شد تا رشد اقتصادی کماکان در سطح پایینی باقی بماند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: