کد خبر: ۱۶۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - 16 September 2019
تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان به‌منظور پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بین مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد.
به گزارش ایسنا، مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که عصر یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ در ساختمان مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، بابیان این‌که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دو تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی دارد، توضیح داد: یک تفاهم‌نامه بر اساس قانون بودجه است که مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تکلیف شده است که این مبلغ در قالب تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت توانمندی سازی و اشتغال این عزیزان اعطا شود.

اکبری افزود: سال قبل تسهیلات تکلیفی کمیته امداد از سوی بانک مرکزی به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مبلغ ۵۰ میلیارد تومان بوده است که امسال با رشد ۴ برابری به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش‌ یافته است. سال گذشته از مبلغ ۵۰ میلیارد تومانی که به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ابلاغ‌ شده بود حدود ۹۴ درصد آن پوشش داده شد و امسال نیز تلاش می‌کنیم تمام ۲۰۰ میلیارد تومان که به عهده ما گذاشته‌شده به مددجویان کمیته امداد پرداخت کنیم. نرخ کارمزد این تسهیلات ۴ درصد است که برای پرداخت آن تا مبلغ ۲۵ میلیون تومان به یک ضامن و مبالغ بالاتر به ۲ ضامن نیاز است.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه دیگری که با کمیته امداد امام خمینی (ره) داریم به یکی از زیرمجموعه‌های این بنیاد به نام صندوق امداد ولایت مربوط است. این تفاهم‌نامه خود به دو بخش تفاهم‌نامه تقسیم می‌شود؛ تفاهم‌نامه اعتبار در حساب‌جاری و تفاهم‌نامه هم‌افزایی.

وی یادآور شد: تفاهم‌نامه اعتبار در حساب‌جاری به گردشی که منابع صندوق امداد ولایت نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارد، مربوط است که از محل گردش این منابع، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اعتباری به صندوق امداد ولایت می‌دهد و صندوق از محل این اعتبار را مددجویان را برای دریافت تسهیلات در حوزه معیشت، اشتغال و ودیعه مسکن به بانک معرفی می کند و بانک به این عزیزان تسهیلات می‌دهد.

اکبری تصریح کرد: در قالب این تفاهم‌نامه از سال گذشته تاکنون ۱۱۵۰ میلیارد تومان به ۱۹۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد پرداخت‌ شده است.

وی افزود: تفاهم‌نامه دیگری نیز با صندوق امداد ولایت داریم که در حوزه اشتغال است و طبق این تفاهم‌نامه هر مبلغی که صندوق به مددجویان کمیته امداد تسهیلات اختصاص بدهد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم ۱۰۰ تا ۱۳۰ درصد آن مبلغ را به مددجو تسهیلات می‌دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: