کد خبر: ۱۶۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - 15 September 2019
دولت انگلیس به حملات ارتش یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت انگلیس به حمله پهپادی نیروهای ارتش یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی واکنش نشان داد.

در این ارتباط، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: انگلیس حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان را محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس همچنین افزود: تهدید علیه مناطق غیر نظامی و زیرساخت‌های تجاری اقدامی خطرناک، تحریک آمیز و کاملا غیرقابل قبول است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه انگلیس، تشدید تنش در منطقه تلاش‌های سازمان ملل متحد برای پایان دادن به درگیری در یمن را با مشکل روبرو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در پایان اظهارات خود، خواستار توقف حملات ارتش یمن به عربستان شد و گفت: لندن همچنان متعهد به حمایت از امنیت عربستان سعودی و دستیابی به راه حل سیاسی برای خاتمه دادن به درگیری ویرانگر در یمن است.

واکنش انگلیس پس از آن مطرح شده که ارتش و کمیته های مردمی یمن در ادامه نبرد خود با متجاوزان سعودی موفق شدند یک عملیات پهپادی موفقیت آمیز را علیه شرکت نفتی آرامکو عربستان در شرق این کشور انجام دهند.

در همین ارتباط، وزارت کشور عربستان با تائید این حمله اعلام کرد: بامداد امروز دو آتش‌سوزی در دو مرکز تولید نفت شرکت آرامکو در استان «بقیق» و «هجره خریص» به وقوع پیوست و این دو آتش‌سوزی در نتیجه هدف قرار گرفتن شرکت آرامکو به وسیله پهپاد اتفاق افتاده است.

همچنین یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن چند ساعت پس از این حملات ضمن تائید بزرگترین حمله به تاسیسات نفتی در دورترین نقطه شرقی عربستان، از ادامه این حملات در صورت تداوم جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن خبر داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: