کد خبر: ۱۶۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 14 September 2019
بانکداری ایرانی- شرکت بیمه سامان در سال 95 دارای سطح توانگری 146 واحدی بود، اما در سال های 96 و 97 این سطح تنزل یافته و در نهایت به 132 واحد رسید به همین منظور و برای ارتقا مجدد رتبه و سطح توانگری اقدام به افزایش سرمایه کرد.

 بانکداری ایرانی ـ    بیمه سامان  برای ارتقا رتبه و سطح توانگری افزایش سرمایه 67 درصدی را در دستور کار خود قرار داد.
 
به گزارش بانکداری ایرانی ، شرکت بیمه سامان در سال 95 دارای سطح توانگری 146 واحدی بود، اما در سال های 96 و 97 این سطح تنزل یافته و در نهایت به 132 واحد رسید به همین منظور و برای ارتقا مجدد رتبه و سطح توانگری اقدام به افزایش سرمایه کرد.
 
هیئت مدیره شرکت بیمه سامان برای این ارتقا پیشنهاد داده از محل مطالبات حال شده، اورده نقدی، سود انباشته و دیگر اندوخته‌ها افزایش سرمایه انجام دهد و سرمایه شرکت را از مبلغ 150 میلیارد تومان به 250 میلیارد تومان برساند.
 
بیمه سامان از سال 92 تا 97  افزایش سرمایه را در چهار نوبت اجرایی کرده و از 280 میلیارد ریال سرمایه خود را 214 افزایش داد.
 
 
 
 
مزایای این افزایش سرمیه عبارت از :
1- ارتقای رتبه توانگری مالی
2- افزایش سطح و محدوده حضور در هریک از زمینه های بیمه‌گری
3- افزایش میزان قبول ریسک هر شرکت و یا نگهداری و واگذاری ریسک
4- افزایش حجم فعالیت در سایر زمینه‌ها غیر از بیمه‌گری
5- افزایش مبنای اندازه گیری و حد قابل تحصیل اموال و دارایی های مورد نیاز برای توسعه فعالیت های شرکت بیمه 
6- گسترش شبکه فروش و تعدد شعب شرکت بیمه
 
 
 
 
متن پیشنهاد افزایش سرمایه هیات مدیره به این شرح است:
 
پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت بيمه سامان - نماد: بساما(بسامان)
 
موضوع:  پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه 
 
با عنایت به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب 1395/07/17 هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 1,500,000,000,000 ریال به مبلغ 2,500,000,000,000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،سود انباشته ،سایر اندوخته ها به منظور توسعه شبکه نفوذ و تعدد مراکز خدمات رساني به بيمه گزاران،افزايش توان پذيرش ريسک و قابليت انجام ساير فعاليتهاي غير بيمه اي از جمله افزايش توان سرمايه گذاري،تحصيل اموال و دارائي هاي مورد نياز شرکت و در نتيجه ارتقاي رتبه توان گري مالي که در تاریخ 1398/03/21 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.
 
بدیهی است انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد.
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: