کد خبر: ۱۶۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - 11 September 2019
بانکداری ایرانی ـ مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساخمان وزارت راه از توقف فعالیت‌ شرکت‌های حقوقی صوری در حوزه ارائه خدمات مهندسی خبر داد.

به گزارش  تسنیم، منصور نویریان درباره اصلاحات در نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد:‌ اقدام ریشه ای که دنبال می‌کنیم درباره پروانه صلاحیت، صدور آن به صورت سیستمی در کشور است.در چند استان همچون همدان و کردستان صدور پروانه صلاحیت به صورت سیستمی انجام شده و سامانه های فوق در حال فعالیت است. عملکرد سیستم های صدور پروانه صلاحیت در این استان‌ها در حال بررسی است و با کمک معاونت برنامه ریزی وزارتخانه در حال برنامه ریزی هستیم تا یکی از این سامانه ها را به کل کشور تعمیم دهیم.

وی تصریح کرد: در صورت راه اندازی سیستم صدور پروانه به شکل کشوری و فراگیر و اتصال آن به سیستم جامع اطلاعات مهندسان که از طریق نظام مهندسی در دست تکمیل است فرآیند صدور پروانه صلاحیت ها در رشته های مختلف مهندسی به صورت سیستمی انجام می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری مهندسان نیست.

نویریان ادامه داد: با راه اندازی سیستم فوق مهندسان می‌توانند اطلاعات و مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند. اطلاعات در سامانه به صورت هوشمند کنترل میشود و پروانه صادر خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که بخشنامه ای در حال تهیه است که بر اساس آن بر عملکرد شرکت‌های حقوقی و تعیین صلاحیت این شرکت‌ها به عنوان اقدام میان مدت بازنگری می شود، ادامه داد: برای تهیه این بخشنامه در حال مذاکره با شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان هستیم. با اجرایی شدن این بخشنامه فعالیت شرکتهای صوری متوقف خواهد شد و شرکتها برای حق الزحمه ای که دریافت می‌کنند خدمات واقعی ارائه خواهند داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: