کد خبر: ۱۶۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 14 September 2019
بانکداری ایرانی ـ صنعت بیمه در بازار سرمایه در شش ماه گذشته بالغ بر 130 درصد بازدهی داشت که دسترسی به این میزان از بازدهی سهام صنعت بیمه ، مدیون رشد قیمت سهام شرکت‌های بیمه دانا، دی، پاسارگاد و البرز بوده است.
 بانکداری ایرانی ـ  لیلا فریادرس،صنعت بیمه در بازار سرمایه در شش ماه گذشته بالغ بر 130 درصد بازدهی داشت.
 
بانکداری ایرانی ـ  صنعت بیمه در بازار سرمایه در شش ماه گذشته بالغ بر 130 درصد بازدهی داشت.
 
به گزارش  بانکداری ایرانی ، دسترسی به این میزان از بازدهی سهام صنعت بیمه ، مدیون رشد قیمت سهام شرکت‌های بیمه دانا، دی، پاسارگاد و البرز بوده است.
 
بر اساس این گزارش، در سه ماه گذشته شرکت‌های بیمه‌گری 47.78 درصد بازدهی ثبت کردند. 
 
علاوه بر این  در یک ماه گذشته نیز این صنعت   21.6 درصد بازدهی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان اورد.  
 
این بازدهی قابل توجه در حالی در صنعت بیمه رخ داده  که شاخص کل بورس در شش ماه گذشته  76درصد ، در سه ماه گذشته 28 درصد و در یک ماه گذشته تنها 15 درصد بازدهی داشته‌است. 
 
 
 
بیشترین عامل بازدهی بالای صنعت بیمه در سال 98 به عملکرد شرکت‌های بورسی در سودآوری مربوط بوده و این مساله گویای آن است که توجه سرمایه‌گذاران به شرکت‌های بنیادی صنعت بیمه در سال 98 در بازار سرمایه بر دیگر نگاه ها غلبه داشته است. هرچند یکی از شرکت‌های بیمه‌گری به دلیل سفته‌بازی دچار حباب شده و افزایش غیرمعقولی با توجه به زیان سنگین تجربه کرده اما دیگر شرکت‌ها در گزارش‌های سه ماهه و همچنین گزارش عملکرد ماهانه خود نشان دادند که وضعیتی مناسب داشتند.
 
روی هم رفته در صنعت بیمه نسبت به دوسال گذشته شاهد بهبود نسبت‌هایی همچون نسبت و هزینه خسارت بودیم که نشان دهنده ان است که شرکت‌های بیمه در کنترل هزینه خود  تلاش زیادی کرده و نسبت خسارت 85 درصدی را که نشان از سربه سر بودن درامد و هزینه  داشت را به 65 درصد رساندند و همین عاملی برای سودآوری بیشتر شرکت ها نسبت به دوسال گذشته شده است. 
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: