کد خبر: ۱۶۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - 07 September 2019
 بانکداری ایرانی ـ یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، معاملات بورس در وضعیت کنونی مثبت خواهد بود اما از پایان شهریور تا ماه آذر ماه روند بازار در نوسان است که زمینه ایجاد فراز و نشیب در معاملات را فراهم می‌کند.

فرهاد رمضان امروز (شنبه) در گفت‌وگو با ایرنا علت رشد چشمگیر شاخص بورس در چند روز اخیر را ناشی از عوامل متعددی دانست و افزود: اکنون به پایان شهریور ماه نزدیک هستیم، پایان این ماه برای تعدادی از شرکت ها که پایان سال مالی آنها محسوب می شود و فعل و انفعالات خاصی را در دستور کار خود قرار می دهند مثبت است.

وی ادامه داد: ارائه گزارش ۶ ماه شرکت‌ها نزدیک است، این گزارش‌ها عملکرد شرکت‌ها در ۶ ماه نخست سال که بیانگر وظایف آنها در کل سال است را نشان می‌دهد.

رمضان خاطرنشان کرد: هر چه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم افشای اطلاعات شرکت‌ها افزایش پیدا می‌کند که این موضوع تاثیر مثبتی را با خود در عملکرد بازار سرمایه به همراه خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه به کاهش تمایل سرمایه‌گذاران برای ورود سرمایه‌های خود به بازارهای موازی اشاره و بیان کرد: بازار مسکن با توجه به افزایش قیمتی که داشت اشباع شده و دیگر قدرت خرید سرمایه‌گذاران و نقدشوندگی سابق را نخواهد داشت.

به گفته رمضان، با توجه به مسایل موجود در بازارهای موازی، سرمایه‌گذاری در بورس تنها بازار مدنظر سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بازار مسکن نیازمند نقدینگی بیشتر است، افزود: تا چند وقت گذشته افراد قادر به خرید ملک با مبلغ کم بودند، اکنون امکان سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار کمرنگ شده و فقط عده‌ای خاص از توانایی خرید برخوردارند.

رمضان با بیان اینکه بازار مسکن در وضعیت کنونی وارد فاز رکود شده است، گفت: آمارهای ارائه شده از معاملات مسکن نشان دهنده افت ۱۷ درصدی حجم معاملات مسکن در مرداد ماه است.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که بازار مسکن به لحاظ معاملات از جمله بازارهای قوی در کنار بورس محسوب می‌شود.

وی به بازار طلا، سکه و ارز اشاره و بیان کرد: با توجه به اتفاقات رخ داده در این صنعت و نیز سیاست‌های تخاذ شده از سوی بانک مرکزی برای بازار ارز که اثر خود را بر بازار طلا و سکه می‌گذارد از اقبال و تمایل سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بازار کاسته شده است.

رمضان همچنین به سرمایه‌گذاری در بازار خودرو تاکید کرد و افزود: بازار خودرو در یک سال و نیم گذشته با افزایش قیمت سه برابری همراه شد که متاسفانه اشباع این بازار باعث شد تا تقاضای در این بازار به اقلیت برسد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به دلیل مسایل موجود در بازارهای موازی، سرمایه‌گذاری در بورس تنها بازار مدنظر فعالان بازار  محسوب می‌شود، گفت: تا زمانی که بازارهای موازی تحریک نشود بازار سرمایه مورد اقبال خواهد بود و سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری در این بازار خواهند رفت به همین جهت در حال حاضر شاهد رشد شاخص بورس در بازار خواهیم بود.

وی اظهار داشت: تا یک زمانی رشد شاخص بورس منطقی به نظر می‌رسد اما اگر قرار باشد قیمت سهام از ارزش جایگزینی شرکت فراتر رود شاهد ایجاد حباب در شاخص بورس خواهیم بود.

رمضان با اشاره به اینکه تا پایان شهریور ماه وضعیت صنایع حاضر در بورس در نوسان خواهد بود، گفت: بعد از افشای اطلاعات شرکت‌ها سهام برخی از صنایع وارد فاز انتظار برای ارائه گزارش ۹ ماه و ۱۲ ماهه شرکت‌ها خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی خود از روند معاملات در بازار سرمایه را اینگونه بیان کرد: وضعیت بازار سرمایه مثبت خواهد بود اما از پایان شهریور ماه تا آذر ماه روند بازار در نوسان است که فراز و نشیبی را در معاملات ایجاد می‌کند.

وی در پایان افزود: اکنون اقبال بازار بیشتر به سمت سهم‌های بزرگ و سهم‌هایی است که که دارایی سود و دارایی ثابت هستند، شرکت‌هایی که اکنون مشغول سفته بازی هستند از دوران خوبی برخوردار نیستند.

 
 

برچسب ها: بازار سرمایه ، بورس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: