کد خبر: ۱۶۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 04 September 2019
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۵۳ درصد تعاونی‌های کشور در زمینه تولیدی فعال است گفت: ۱۸ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۳۷۹ نفر از اعضای تعاونی‌های کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۵۳ درصد تعاونی‌های کشور در زمینه تولیدی فعال است گفت: ۱۸ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۳۷۹ نفر از اعضای تعاونی‌های کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

ابراهیم صادقی‌فر، روز چهارشنبه در حاشیه چهاردهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر کشور در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: تعاونی سهام عدالت با ۱۷ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۳۶۶ عضو، بیشترین عضو از جمعیت بانوان را دارد.

وی ادامه داد: تعاونی تامین نیاز مصرف کنندگان با داشتن ۷۲۰ هزار و ۱۸۳ عضو زن دومین تعاونی است که بانوان سهم بالایی در آن دارند.

صادقی فر بیان کرد: پنج میلیارد ریال تسهیلات بدون وثیقه از جمله راهکارهای تشویقی دولت برای سوق دادن و ترغیب زنان به سمت ایجاد تعاونی است.

افتتاح ۴۶۳ طرح در هفته تعاون

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: ۶۴۳ طرح تعاونی با مشارکت ۳۹ هزار و ۶۲۳ عضو و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال امسال در هفته تعاون به بهره‌برداری رسید.

صادقی فر تصریح کرد: از مجموع ۶۴۳ طرح افتتاحی در هفته تعاون، ۵۷ درصد تعاونی‌ها مربوط به بخش تولید، ۲۱ درصد مربوط به بخش خدمات و ۲۲ درصد مربوط به بخش‌های توزیعی و مسکن است.

وی یادآور شد: ۱۸ هزار و ۶۲۴ فرصت شغلی با افتتاح این تعداد تعاونی در هفته تعاون امسال در کشور ایجاد شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: ۲۵۸ مجتمع ورزشی در کشور برای تعاونی‌ها به منظور تقویت نشاط اجتماعی در نظر گرفته شده که از این تعداد بیش از ۱۸۰ مجتمع به بهره‌برداری رسیده و ۷۷ مجتمع در حال ساخت است.

وی ادامه داد: در استان سمنان ۲ مجموعه ورزشی در هفته تعاون امسال به بهره‌برداری ‌رسید.

در یکسال گذشته سه هزار و ۵۵۷ تعاونی با عضویت ۷۳ هزار و ۸۷ نفر و ظرفیت اشتغال برای ۵۲ هزار و ۴۸۷ نفر ایجاد شده است.

صادقی‌فر، معاون فرهنگ، اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور شرکت در جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر و افتتاح چند طرح ورزشی و چند تعاونی تولیدی به استان سمنان سفر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: