کد خبر: ۱۶۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - 01 September 2019
مدیر امور مالی بانک ملت در خصوص زمان بازگشت به تابلو نماد معاملاتی این بانک و وضعیت دریافت غرامت از خزانه داری انگلیس توضیح داد.
مدیر امور مالی بانک ملت در خصوص زمان بازگشت به تابلو نماد معاملاتی این بانک و وضعیت دریافت غرامت از خزانه داری انگلیس توضیح داد.

کاظم چاوشی در خصوص دلایل توقف نماد بانک ملت که از 27 خرداد به دلیل افشای اطلاعات مهم و تمدید چهار باره تعلیق روبرو شده به همفکران گفت: پیرو انتشار اخباری مبنی بر توافق بانک ملت با وزارت خزانه داری بریتانیا در مورد وصول خسارت بابت تحریم ناعادلانه از سوی آن خزانه داری در سال ۲۰۰۹، سازمان بورس تأکید دارد ناشر باید صحت این اخبار و آثار مالی توافق حاصل در خصوص دریافت غرامت را افشا کند.

وی  ادامه داد: این در حالی است که طبق مفاد توافق نامه منعقده بانک ملت با خزانه داری انگلیس، افشای جزئیات مفاد ممنوع بوده و در صورت تخطی، بانک خسارتی را دریافت نخواهد کرد. لذا به دلیل مصالح ملی و منافع سهامداران اجازه افشای جزئیات را نداریم اما پس از دریافت غرامت و لحاظ مبلغ درآمد حاصل به عنوان یکی از اقلام سایر درآمدها، صورت سود و زیان بانک در مقطع پس از وصول تهیه و به سهامداران اطلاع رسانی خواهد شد.

چاوشی افزود: بر اساس این توافقنامه ، تاریخ مشخصی برای وصول غرامت اعلام شده تا آثار سود و زیان لحاظ شود. تمام تلاش این است که نماد بانک ملت بعد از اتمام موعد تعلیق و پس از تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی بازگشایی شود. 

درخصوص نماد بانک دو سناریو وجود دارد که اولی بازگشایی نماد تحت احتیاط است و دومی تداوم تعلیق که به احتمال بسیار زیاد، نماد در هفته پایانی شهریور و بعد از تعطیلات هفته آینده ، طی رایزنی های لازم با سازمان بورس بازگشایی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: