کد خبر: ۱۶۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - 28 August 2019
بانکداری ایرانی ـ پست بانک در روزهای اخیر در بازار سرمایه با تقاضای سرمایه گذاران مواجه شده است علت آن نیز به عملکرد بانک و رشد دوبرابری درآمد بانک در پنج ماهه نخست امسال بر می‌گردد.

بانکداری ایرانی ـ   پست بانک در روزهای اخیر در بازار سرمایه با تقاضای سرمایه گذاران مواجه شده است علت آن نیز به عملکرد بانک و رشد دوبرابری درآمد بانک در پنج ماهه نخست امسال بر می‌گردد. 
 
به گزارشبانکداری ایرانی ، پست بانک در پایان دوره پنج ماهه منتهی به 31 مرداد 98 بالغ بر 94 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که بر اساس این میزان از تسهیلات مبلغ چهار هزار و 372 میلیارد ریال درآد کسب کرده است. 
 
این در حالی است که در  همین دوره در سال 97 معادل 59 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده بود؛ تنها دو هزار و 300 میلیارد ریال درآمد کسب کرده بود بنابراین در پنج ماهه نخست امسال با رشد دوبرابری درآمدی مواجه شده است. 
 
بر اساس این گزارش ، مشارکت مدنی با رقم 26 هزار میلیارد ریال  بالاترین میزان تسهیلات پرداختی پست بانک بوده و فروش اقساطی نیز با رقم 15 هزار و 200 میلیارد ریال بعد از آن قرار داشته است.
 
علاوه بر این ، میزان سپرده جمع آوری شده پست بانک  در پنج ماهه منتهی به 31 مرداد 98 بالغ بر 88 هزار میلیارد ریال بوده به این میزان سپرده سه هزار و 200 میلیارد ریال سود پرداخت شده است. 
 
نکته جالب توجه تراز مصارف و منابع بانک است چرا که پست بانک  در پنج ماه نخست سال 98 بالغ بر چهار هزار و 372 میلیارد ریال درآمد داشته و تنها سه هزار و 200 میلیارد ریال سود پرداخت کرده است و نزدیک به 900 میلیارد ریال ترازمثبت داشته است. 
 
بر اساس این عملکرد پست بانک بود که در روزهی اخیر در بازار  سرمایه روی نماد  بانک تقاضای شدید خرید سهام تشکیل شده و هر روز با صف سنگینی معاملات آن به پایان رسیده است. همچنین در یک ماه گذشته قیمت سهام بانک از 340 تومان به 440 تومان در روزهای اخیر رسیده است. 
 
معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: