کد خبر: ۱۶۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - 25 August 2019
بانکداری ایرانی ـ مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: ۵۰ هزار هکتار از اراضی که در جنگ تحمیلی در شهرهای دشت عباس، فکه، آبادان و اهواز مین گذاری شده بود، پاک سازی شد و زیر کشت رفت.
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ اقتصادی نفت و انرژی نظرات 

به گزارش  تسنیم ، محمد جواد صالحی نژاد مدیرعامل موسسه جهاد نصر امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دولت اظهار کرد:  295 هزار هکتار  از اراضی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری برای  طرح احیای دشت‌های خوزستان و ایلام سال گذشته به مرحله بهره برداری رسید و این امر باعث شد با وجود خشکسالی ها و سیلی که در کشور داشتیم شاهد افزایش عملکرد در تولیدات کشاورزی باشیم.

وی افزود: در فاز یک این طرح همچنین 50 هزار هکتار از اراضی که در جنگ تحمیلی در شهرهای دشت عباس، فکه، آبادان و اهواز مین گذاری شده بود پاک سازی صورت گرفت و به زیر کشت محصولات کشاورزی رفت.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر ادامه داد: با اجرای فاز دو این طرح نیز 2.5 میلیون به تولیدات کشاورزی کشور اضافه می شود و برای 300 هزار نفر کار آفرینی  و 16 هزار میلیارد تومان درآمدزایی انجام می شود.

وی در ارتباط با دلایل تاخیر در اجرای فاز دو این طرح اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم در کشور ممکن است دولت اولویت های دیگری برای اجرای طرح های عمرانی داشته باشد اما  فاز 2 پروژه 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان های خوزستان و ایلام نیز در دستور کار است  و به اصلاح دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. 

صالحی نژاد گفت: در فاز یک این طرح 295 هزار هکتار در 20 شهرهستان خوزستان و و سه شهرستان ایلام انجام شد و از این رقم 270 هزار هکتار زیر در سال زراعی 97-98 زیر کشت رفته است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر یاد آور شد: فاز دو  این طرح در مدت 4 سال بعد از اختصاص اعتبار انجام می شود که برای این کار پیمانکاران شناسایی شده اند و مشاورین  خوبی در بخش آب و همچنین کارگران آموزش دیده ای داریم. 

اعلام آمادگی چین برای  احیای دشت های خوزستان و ایلام

وی اظهار در ارتباط با محل تامین مالی این طرح اظهار داشت: منابع مالی این طرح از محل منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات فاینانس انجام می شود  که مقدمات آن از طریق کشور چین انجام شده است.

صالحی نژاد گفت:  1.7 میلیارد دلار برای بخش فایناس در نظر گرفته شده است که چین استقبال خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش داشته و مجوز شورای اقتصاد نیز در این زمینه گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه عملیات فاز یک تمام شده و در حال رفع نواقص است گفت: در اثر سیل های اخیر به10 درصد از فاز یک این پروژه  معادل 20 هزار هکتار خسارت وارد شد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: با اتمام این پروژه 9.5 میلیون تن به کل تولیدات محصولات کشاورزی کشور اضافه می شود.

گفتنی است که کل تولیدات محصولات کشاورزی کشور بیش از 120 میلیون تن است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: